بازدید سایت : ۴۷۲۳۱

◄ عایدی ۱۵۰ میلیارد دلاری ایران از احیای مسیر ترانزیت ریلی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از عایدی ۱۵۰ میلیارد دلاری ایران از احیای مسیر ترانزیت ریلی خبر داد.

عایدی ۱۵۰ میلیارد دلاری ایران از احیای مسیر ترانزیت ریلی
تین نیوز |

روح‌الله متفکرآزاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت جاده ابریشم در اقتصاد جهان افزود: بررسی تحولات اقتصادی در جهان و تغییر قطب‌های اقتصادی بیانگر این موضوع است که کالا در شرق تولید و در غرب مصرف می‌شود و همچنین تجهیزات نیز در غرب تولید و به شرق منتقل می‌شود که نشان از رفت و آمد کالا و تجهیزات از غرب به شرق و بالعکس دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی با بیان اینکه این موضوع ضرورت احیای جاده ابریشم برای انتقال کالا و تجهیزات را دوچندان می‌کند، ادامه داد: با این اوصاف موقعیت کشورمان در منطقه و در جاده ابریشم استثنایی است و می‌توان با فعال کردن سرمایه گذاری در بخش ریلی گام مهمی در زمینه حمل و نقل در جاده ابریشم برداشت.

این نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ابراز داشت: با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی این امکان وجود دارد که در ۱۷ روز انتقال کالا از شرق به غرب انجام شود. اگر این امکان وجود نداشته باشد باید در ۷۰ روز کل دنیا دور زده شود تا کالایی از شرق به غرب منتقل شود. احیای جاده ابریشم و ایجاد شبکه ریلی در این مسیر می‌تواند نقطه ثقل کشورمان برای توسعه و رشد اقتصادی در آینده نزدیک باشد.

متفکر آزاد همچنین افزود: همه این موارد نشان از اهمیت سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی کشور دارد که سرمایه گذاری برای کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان امر احیای مسیر ترانزیت ریلی ۱۵۰ میلیارد دلار عایدی در سال برای کشورمان می‌تواند داشته باشد، ابراز داشت: با این کریدور اقتصاد کشوری مثل آلمان ۲۰ درصد متأثر خواهد شد، پس دنیا عطش ایجاد این کریدور را دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سپس گفت: سرمایه گذاری بر روی این موضوع مورد پیشنهاد ما است، سال گذشته نیز در یک طرح تعاملی بین نمایندگان مجلس و معاون اول ریاست جمهوری به تفاهم ایجاد ۳۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کریدورهای دارای اولویت رسیدیم که به وزارت خانه‌های مربوطه ابلاغ شده و توسط بخش معدن و صنعت و بخش خصوصی عملیات اجرایی آن باید آغاز شود.

وی در پایان گفت: راه آهن کشورمان مسافرپایه طراحی شده که باید به بر اساس حمل بار طراحی شود تا سرعت عمل حمل و نقل کالا بالا رود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمودی

    اقای نماینده استان شما که از لحاظ مزیت در ایران جزو استانهای قدر است ، چرا در استان خود کار یانجام نمیدهید؟

  • سيدمرتضي ناصريان

    بله . ترانزيت مهم و مفيد است و بايد بيش از گذشته روي اين موضوع و لوازم آن كار شود. درآمد ترانزيت ريلي براي هر تن بار عبوري از كشور حدود 50 دلار است و اگر بتوانيم ترانزيت ريلي را از حدود 2 ميليون تن فعلي به پنج ميليون تن در سال در اين دولت برسانيم يعني 2.5 برابر شود كار بزرگ و مهمي خواهد بود كه درآمد ترانزيت ريلي به 250 ميليون دلار در سال مي رسد. احتمالا نماينده مجلس رقم مزبور را اشتباه نقل كرده اند.