ریل پروژه راه آهن چابهار -زاهدان را تامین میکنیم
مدیرعامل ذوب آهن اظهار داشت: ریل مورد نیاز پروژه راه آهن چابهار -زاهدان را تامین می کنیم. تولید ریل با آلیاژ سخت را در دستور کار قرار دادیم و تا کنون ٢٩٠ تن تولید کردیم و در سال گذشته به این میزان را به متروی مشهد تحویل دادیم.
مدیرعامل ذوب آهن اظهار داشت: ریل مورد نیاز پروژه راه آهن چابهار -زاهدان را تامین می کنیم. تولید ریل با آلیاژ سخت را در دستور کار قرار دادیم و تا کنون ٢٩٠ تن تولید کردیم و در سال گذشته به این میزان را به متروی مشهد تحویل دادیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه تا کنون ١٨٠ هزار تن ریل به شرکت ساخت برای راه آهن سراسری و همچنین مترو تحویل داده ایم، اظهار داشت: ریل مورد نیاز پروژه راه آهن چابهار -زاهدان را تامین می کنیم.
وی ادامه داد: تولید ریل با آلیاژ سخت را در دستور کار قرار دادیم و تا کنون ٢٩٠ تن تولید کردیم و در سال گذشته به این میزان را به متروی مشهد تحویل دادیم.
مدیرعامل ذوب آهن با اعلام آمادگی برای ساخت زنجیره تولید تجهیزات مورد نیاز راه آهن در داخل کشور گفت: بالای ٩۵ درصد قطعات و تجهیزات راه آهن سراسری و متروی کلانشهرها در داخل کشور قابل اجرا و ساخت است و امسال جشن خودکفایی در آن حوزه را می گیریم.
کوهی با اشاره به کیفیت ریل تولید شده در ایران افزود: خریدار ریل ملی مجموعه راه آهن و مترو هستند که مشاوران خارجی فنی دارند و ممیزی سختی در این حوزه انجام می شود و کیفیت ریل ملی را ضمانت می کنیم و در حال حاضر ریل ملی در راه آهن همدان- سنندج، پرند- تجریش، تبریز- میانه مورد استفاده قرار گرفته است.
وی گفت: داخل کشور هر میزان ریل ملی بخواهد آن را تولید می کنیم و اولویت ما تامین نیاز داخل است اما برای صادرات پیشنهادات و مذاکرات با کشورهای همسایه داریم.
مدیرعامل ذوب آهن افزود: ریلی ملی با استانداردهای جهانی با تکنولوژی آلمان ساخته می شود.
کوهی درباره مطالبات ذوب آهن از شرکت ها برای ارایه ریل ملی اظهار داشت: پیش از تولید ریل ملس، دولت برای خرید ریل از دو سال قبل از تحویل ارز خرید ریل را پرداخت می کرد اما الان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ١٠٠٠ میلیارد تومان به مجموعه ذوب آهن بدهکار است و قرار بر این بوده که این مطالبات ذوب آهن با بدهی ها به تامین اجتماعی، گاز و ... تهاتری شود.