بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

کریدور شمال جنوب با توسعه ریلی ایران حیاتی ترین رگ حمل و نقلی جهان

کریدور شمال جنوب با توسعه ریلی ایران به حیاتی ترین رگ حمل و نقلی جهان تبدیل می شود.

کریدور شمال جنوب با توسعه ریلی ایران حیاتی ترین رگ حمل و نقلی جهان
تین نیوز

 رئیس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: کریدور شمال جنوب با توسعه زیرساخت های ریلی ایران به حیاتی ترین رگ حمل و نقلی جهان تبدیل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با آیت الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پروژه های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان که در حوزه حمل و نقل در حال اجرایی شدن است برای ما و منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ کریدور شمال جنوب برای منطقه بسیار مهم است و با ایجاد زیرساخت های راه آهن در ایران این کریدور به حیاتی ترین رگ حمل و نقل دنیا بدل خواهد شد.

علی اف با اشاره به رشد ۵۰ درصدی حمل و نقل بین دو کشور در سال گذشته، افزود: پس از افتتاح راه آهن، این میزان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امروز پل جدید آق بند نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که بخشی از کریدور شمال جنوب است و جمهوری آذربایجان را به نخجوان متصل می کند.

یادآور می شود، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز یکشنبه به منظور شرکت در مراسم افتتاح مشترک سد قیز قلعه سی و طرح توسعه و تکمیل سد خداآفرین با حضور رئیس جمهور آذربایجان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده اند.،

بازدید از بخش هایی از پروژه در حال اجرای کریدور ترانزیتی جاده ای و ریلی ارس از جمله پایانه کلاله از جمله برنامه های این سفر بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.