وعده بهره برداری از قطعه اول راه آهن دورود خرم آباد تا سه سال آینده
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تامین منابع مالی و اعتباری و تخصیص های خوب به پروژه راه آهن دورود_خرم آباد پیش بینی می شود که قطعه اول این ابر پروژه تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تامین منابع مالی و اعتباری و تخصیص های خوب به پروژه راه آهن دورود خرم آباد پیش بینی می شود که قطعه اول این ابر پروژه تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از کارگاه های پروژه راه آهن دورود خرم آباد اظهار کرد: تامین منابع این پروژه روی ریل درست قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با تخصیص هزار میلیارد تومان دیگر آمادگی داریم کارگاه های خود را توسعه و افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت صورت وضعیت یک همتی به پیمانکار خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته است زیرسازی کیلومتر ۶۷ تا ۱۱۴ پروژه که بخش مهمی از پروژه است، پایان می یابد.
پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود خرم آباد
غفاری به پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود خرم آباد اشاره و اظهار کرد: این طرح که با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴/۵ کیلومتر تونل حفاری شده است.
این مقام مسئول به تونل های بزرگ و منحصر به فرد این پروژه هم گریزی زد و گفت: این پروژه دو تونل بزرگ دارد که از بزرگترین تونل های خاورمیانه هستند.
وی ادامه داد:۷۷ درصد عملیات خاکبرداری و ۲۵ درصد عملیات خاکریزی این پروژه انجام شده است.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رفع تنگناهای خطرناک مسیر ریلی قدیم و افزایش ظرفیت ۵ تا ۱۰ میلیون تنی جابه جایی بار به علاوه بهره مند شدن مردم و بنگاه های اقتصادی مرکز و غرب لرستان و شرق استان ایلام از مزیت های این پروژه ریلی است.
غفاری بیان کرد: هر مقدار که پروژه پیشرفت داشته باشد و صورت وضعیت تحویل دهد ما در پرداخت آن مشکلی نداریم.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به مطالبه مردم برای ادامه مسیر این پروژه خاطرنشان کرد: قطعه دوم این پروژه از خرم آباد تا اندیمشک ۲۱۹ کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن مسیر جدیدی در خط ریلی شمال به جنوب کشور گشوده خواهد شد.
اگر قطعه دوم همزمان ساخته نشود حتی اگر پروژه به ثمر برسد پروژه ناقص می ماند مانند راه آهن شیراز که باید تا بندر بوشهر عسلویه ادامه پیدا می کرد یا راه آهن کرمانشاه که باید تا مرز خسروی وعراق ادامه پیدا می کرد تا هزینه سرمایه گذاری به نتیجه برسد درحال حاضر راه آهن شیراز کرمانشاه وچند راه آهن دیگر به جز چند قطار مسافری که درهر هفته تردد می کنند هیچ کارایی ندارد واین نابود کردن سرمایه های ملی است پس باید پروژه های اولویت دار باشد که باعث برگشت سرمایه در کوتاه مدت شود