ساخت بزرگترین پل راهآهن کشور تا پایان دیماه تمام میشود
تیننیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: احداث بزرگترین پل راهآهن کشور به طول ۱۴۳۰ متر واقع در راهآهن قزوین- رشت که از سوی مهندسان داخلی طراحی و اجرا شده است تا پایان دی ماه به پایان میرسد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز خیراله خادمی در بازدید از آزادراه قزوین-رشت ضمن اعلام خبر تکمیل ساخت بزرگترین پل راهآهن کشور تا پایان دی ماه افزود: ۸۶ کیلومتر با خطوط ایستگاهی این مسیر ریلگذاری شده است و ۶۰ کیلومتر دیگر آن آماده ریلگذاری است.
وی توسعه راهآهن در کشور را یکی از چهار اولویت مورد توجه در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: این پروژه یکی از طرحهای تعریف شده در برنامههای اقتصاد مقاومتی است و نقدینگی مورد نیاز آن از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین شده است.
خادمی با تاکید بر بازتعریف مجدد برنامههای عملیاتی پروژهها اعلام کرد: شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تمام امکانات لازم به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه را فراهم کرده است و با همت و پشتکار پیمانکار و مشاوران و در صورت تامین منابع این خطآهن در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ به بهرهبرداری میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در همین خصوص افزود: با توجه به فراهم بودن شرایط و تامین منابع به بهرهبرداری رسیدن پروژه مرهون همکاری و پشتکار پیمانکار و مشاور است و در همین راستا مقرر شد تا مشاور برنامه کاری پروژه را به زودی اعلام کند.
وی حمل و نقل ریلی را حافظ محیط زیست و کاهش دهنده آلودگی دانست و افزود: دغدغه امروز در توسعه حمل و نقل در دنیا حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است و با مهندسی مجدد و بازتعریف برنامههای عملیاتی توسعه حمل و نقل ریلی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین از اتمام عملیات اجرایی بزرگترین پل راهآهن کشور تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: پل منجیل بر روی رودخانه منجیل به طول ۱۴۳۰ متر است که طراحی و اجرای آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده است.
خادمی راهآهن قزوین- رشت را تکمیلکننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و عنوان کرد: خطآهن قزوین- رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند میشود که تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باطومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.
آدم بیاد پلهای بزرگ در مسیر سرخس و یا مسیر طبس یا مسیر بندر و غیره می افتد که همه دچار مشکل هستند و قطار با تقلیل سرعت و غیره از روی آن می گذرد! درحالیکه پل ۸۰ ساله ورسک با آجر هنوز به صورت مطلوب علیرغم فشار بالا پایداره