◄ آغاز عملیات اجرایی قطعه ۷ آزادراه اصفهان - شیراز
تیننیوز| امروز عملیات اجرایی قطعه 7 آزادراه اصفهان- شیراز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد که با احداث این قطعه، آزادراه به محور شیراز- سپیدان- یاسوج متصل میشود.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی قطعه 7 آزادراه اصفهان- شیراز به طول 13 کیلومتر آغاز شد که با تکمیل شدن این قطعه انتهای آزادراه به جاده شیراز- سپیدان- یاسوج متصل میشود.
خیراله خادمی این قطعه را تکمیل کننده مسیر آزادراه دانست و گفت: انتهای آزادراه اصفهان- شیراز در قطعه 6 به یک جاده اصلی دو طرفه میرسید که با احداث این قطعه از آزادراه مسیر موجود به صورت چهار بانده با مشخصات آزادراهی و ایمنی بالا در دسترس مسافران قرار میگیرد.
وی افزود: در طرحهای توسعه آزادراهی، در آینده آزادراه اصفهان- شیراز به آزادراه شیراز- بوشهر که آماده سرمایهگذاری است متصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون حدفاصل ایزدخواست تا سده با پیشرفت فیزیکی 39 درصدی و محدوده سده تا تنگ خیاره با پیشرفت 49 درصدی در حال احداث است و با فعال بودن 2 هزار و 48 نفر و بیش از هزار دستگاه ماشین آلات در 178 جبهه کاری روند اجرای این پروژه تسریع شده است.
خادمی با بیان اینکه انجام روسازی بتنی در 54 کیلومتر از این پروژه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور در حال انجام است، اظهار داشت: میزان هزینه صرف شده در آزادراه اصفهان-شیراز تا کنون هفت هزار و 768 میلیارد ریال است که با مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری به میزان 50 درصد به اجرا در درآمده است.
وی تکمیل این آزادراه را موجب کاهش 134 کیلومتری مسیر شیراز تا اصفهان دانست و گفت: با احداث این مسیر زمان سفر خودروهای سواری به 100 دقیقه، اتوبوس به 115 دقیقه و مینیبوس به 140 دقیقه کاهش مییابد و با توجه به روسازی بتنی این آزادراه برای اولین بار در کشور، آلودگیهای زیست محیطی در منطقه نیز کاهش مییابد.
خیراله خادمی این قطعه را تکمیل کننده مسیر آزادراه دانست و گفت: انتهای آزادراه اصفهان- شیراز در قطعه 6 به یک جاده اصلی دو طرفه میرسید که با احداث این قطعه از آزادراه مسیر موجود به صورت چهار بانده با مشخصات آزادراهی و ایمنی بالا در دسترس مسافران قرار میگیرد.
وی افزود: در طرحهای توسعه آزادراهی، در آینده آزادراه اصفهان- شیراز به آزادراه شیراز- بوشهر که آماده سرمایهگذاری است متصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون حدفاصل ایزدخواست تا سده با پیشرفت فیزیکی 39 درصدی و محدوده سده تا تنگ خیاره با پیشرفت 49 درصدی در حال احداث است و با فعال بودن 2 هزار و 48 نفر و بیش از هزار دستگاه ماشین آلات در 178 جبهه کاری روند اجرای این پروژه تسریع شده است.
خادمی با بیان اینکه انجام روسازی بتنی در 54 کیلومتر از این پروژه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور در حال انجام است، اظهار داشت: میزان هزینه صرف شده در آزادراه اصفهان-شیراز تا کنون هفت هزار و 768 میلیارد ریال است که با مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری به میزان 50 درصد به اجرا در درآمده است.
وی تکمیل این آزادراه را موجب کاهش 134 کیلومتری مسیر شیراز تا اصفهان دانست و گفت: با احداث این مسیر زمان سفر خودروهای سواری به 100 دقیقه، اتوبوس به 115 دقیقه و مینیبوس به 140 دقیقه کاهش مییابد و با توجه به روسازی بتنی این آزادراه برای اولین بار در کشور، آلودگیهای زیست محیطی در منطقه نیز کاهش مییابد.