◄ بلای چینی در حملونقل
نوسازی ناوگان حملونقل در حوزههای هوایی، دریایی و ریلی را میتوان یک موفقیت بزرگ برای وزارتخانه راه و شهرسازی دانست، عملیاتی که مقام عالی این وزارت در جریان استیضاح آن را از موفقیتهای خود برشمرد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، اما نوسازی ناوگان در بخش حملونقل جادهای شرایط متفاوتی دارد، اولین تفاوت این است که شرکتهای بزرگی در کشور توان تولید خودروهایی با استاندارد موردنیاز را دارند و از سوی دیگر خودروهای خارجی که اغلب وارد کشور میشود کیفیت چندان مطلوبی ندارد لذا توجه به این نکته که چه خودرویی از چه کشوری وارد
میکنیم و آیا اصلاً نیاز به واردات داریم یا خیر بسیار ضروری به نظر میرسد.
عضو کانون رانندگان کشور و رئیس انجمن صنفی رانندگان وسایط نقلیه سنگین ارومیه در همین خصوص گفت: جلوگیری از ورود کامیونهای بیکیفیت به کشور باهدف ارتقاء کیفی خدمات و افزایش ضریب ایمنی سفرها بسیار ضروری است و ورود کامیونهای بیکیفیت چینی و روسی مانند دنگ فنگ، هوو و هامیکو به چرخه حملونقل جادهای بار، این سیستم را با چالشهای بسیاری روبرو کرده است.
رضا عباسی در خصوص خودروهای بیکیفیتی که وارد کشور میشوند اظهار داشت: این کامیونها جزو تولیدات درجه 3 کشورهای چین و روسیه است، کامیونهای دنگ فنگ، هوو و هامیکو ازنظر کیفیت حتی بهپای کامیونهای فرسوده کشورمان هم نمیرسد و این ضربه بزرگی برای اقتصاد و امنیت سفر در جادهها است.
او با اشاره به بالا بودن قیمت کامیونهای وارداتی اظهار کرد: واردکنندگان، کامیونها را با 8 برابر قیمت واقعی در اختیار خریداران قرار میدهند که این مسئله هم در کنار وامهای بانکی با بهرههای 25 درصدی ضربههای سنگینی به بنیه اقتصادی صنعت حملونقل و زیانهای بزرگی به فعالان این عرصه وارد میکند که حل آن نیازمند تدوین راهکارهای عملیاتی و مطابق با توان مالی رانندگان در کشور است و جا دارد باتدبیر مسئولان این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود
چه کسانی این کامیون ها را با ۸ برابر قیمت و با کیفیت سطل زباله وارد می کنند؟؟؟!!!! همکاری وزارت صنعت و برادران{…} و موسسه استاندارد و بانکی ها و خودی ها و معاونت حمل و نقل جاده ای وزارت راه و مسکن برای از بین بردن صنایع داخلی و خروج ارز و ایجاد اشتغال برای چینی ها و روس ها!!!!! خسته نباشد!!!!!!!!