بهرهبرداری از راهآهن ارومیه - نقده تا تابستان سال جاری
تیننیوز| معاون ساخت توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های حمل و نقل کشور با بیان اینکه یک هزار میلیارد ریال برای پروژه راهآهن ارومیه - مراغه هزینه شده است. گفت: امید است، تا پایان فصل بهار تمام مسیر به پایان و شاهد حرکت قطار در ارومیه باشیم.
به گزارش ایسنا، جبارعلی ذاکری در بازدید از ایستگاههای قطار ارومیه و نقده افزود: تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راهآهن مراغه به ارومیه هزینه شده است که مسیر نقده به ارومیه نیز حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه ۶ کارخانه تولید و مونتاژ واگن مسافری و باری در حال فعالیت هستند، ادامه داد: هم اکنون تولید و ساخت واگن در کشور در چند کارخانه صورت میگیرد و ما تلاش داریم با استفاده از توان و ظرفیت داخلی در افزایش واگن ها پیشرفت داشته باشیم.
ذاکری تصریح کرد: توسعه ریلی کشور از تاکیدات مقام معظم رهبری و جزء ۴ اولویت دولت در برنامه ششم توسعه است که امید است با توسعه روزافزون و رفع موانع شاهد گسترش حمل و نقل ریلی شویم.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور افزود: همچنین مطالبات پیمانکاران پروژه بعد از حضور نوبخت حل و همه آنها با اعتبارات در ۲ غالب مشارکتی و نقدینگی پرداخت و تسویه خواهد شد.
وی گفت: عملیات ریل گذاری ۱۴ کیلومتر از پروژه نیز از مسیر نقده به اتمام رسیده و امید است، تا پایان فصل بهار تمام مسیر به پایان و شاهد حرکت قطار در ارومیه باشیم.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای کشور تصریح کرد: متوسط ریل گذاری در مسیر روزانه یک کیلومتر بصورت ماشینی و ۳۶۰ متر دستی و تا حدود ۲ کیلومتر در روز نیز قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه ۶ کارخانه تولید و مونتاژ واگن مسافری و باری در حال فعالیت هستند، ادامه داد: هم اکنون تولید و ساخت واگن در کشور در چند کارخانه صورت میگیرد و ما تلاش داریم با استفاده از توان و ظرفیت داخلی در افزایش واگن ها پیشرفت داشته باشیم.
ذاکری تصریح کرد: توسعه ریلی کشور از تاکیدات مقام معظم رهبری و جزء ۴ اولویت دولت در برنامه ششم توسعه است که امید است با توسعه روزافزون و رفع موانع شاهد گسترش حمل و نقل ریلی شویم.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور افزود: همچنین مطالبات پیمانکاران پروژه بعد از حضور نوبخت حل و همه آنها با اعتبارات در ۲ غالب مشارکتی و نقدینگی پرداخت و تسویه خواهد شد.
وی گفت: عملیات ریل گذاری ۱۴ کیلومتر از پروژه نیز از مسیر نقده به اتمام رسیده و امید است، تا پایان فصل بهار تمام مسیر به پایان و شاهد حرکت قطار در ارومیه باشیم.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای کشور تصریح کرد: متوسط ریل گذاری در مسیر روزانه یک کیلومتر بصورت ماشینی و ۳۶۰ متر دستی و تا حدود ۲ کیلومتر در روز نیز قابل افزایش است.