بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

مصرف بیش از ۵۰ درصد بودجه کلان شهرها در حوزه حمل و نقل و عمران

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با یادآوری مصرف بیش از ۵۰ درصد بودجه کلان شهرها در حوزه حمل و نقل و عمران، گفت: انتظار داریم با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده منابع بیشتری به حوزه حمل و نقل اختصاص یابد.

مصرف بیش از ۵۰ درصد بودجه کلان شهرها در حوزه حمل و نقل و عمران
تین نیوز |

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با یادآوری مصرف بیش از ۵۰ درصد بودجه کلان شهرها در حوزه حمل و نقل و عمران، گفت: انتظار داریم با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده منابع بیشتری به حوزه حمل و نقل اختصاص یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی روز گذشته در حاشیه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران با یادآوری تصویب لوایح دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده و درآمد پایدار شهرداریها و دهیاری‌ها در مجلس، گفت: گرچه سابقه آنها به سال‌های گذشته و تلاش‌هایی که سازمان امور مالیاتی، وزارت اقتصاد و شهرداری‌های کشور داشتند برمی‌گردد اما نمایندگان مجلس دهم این دو لایحه را در سال ۹۸ به خوبی دنبال کردند.
وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان ایراداتی به برخی مواد لایحه قانون درآمدهای پایدار گرفته است به مجلس اعاده و اصلاحات انجام شد گفت: تنها اصلاح یک ماده باقی مانده که در نشست امروز یا نشست بعدی کمیسیون مربوطه نهایی خواهد شد.
هاشمی با تاکید بر اینکه این قانون که با تلاش کمیسیونهای امور داخلی و مشترک تصویب شد به عنوان افتخاری برای شهرداریهای کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: اصلی‌ترین اتفاقی که در  اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده افتاد این است که در تبصره ۳ ماده ۴۱ سهم شهرداری‌ها و دولت از مالیات بر ارزش افزوده مساوی شد و این یکی از خواسته‌های شهرداری‌های کشور بود البته وزارت اقتصاد و کمیسیون‌های مجلس همکاری کردند زیرا شهرداری‌ها از لحاظ منابع درآمدی شرایط خوبی ندارند و بسیاری از شهرها نمی توانند اهداف و ماموریت‌های خود را دنبال کنند، البته دولت انعطاف به خرج داد و با همکاری مناسب حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان به بودجه شهرداری‌ها اضافه کرد که امیدواریم شورای نگهبان هم آن را تایید کند.
وی از تلاش‌های روسای فعلی و سابق کمیسیون اقتصادی مجلس و تمامی نمایندگان برای تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده تشکر کرد و گفت: با توجه به اصلاح دامنه قانون سازمان مالیاتی و شهرداری های کشور سهم بهتری از آن می برند البته برآورد می شود سهم شهرداری تهران هم که از این محل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را وصول می‌کرد ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
هاشمی یادآور شد: سازمان امور مالیاتی بعد از ابلاغ این قانون و دو دوره مالیاتی و پس از ابلاغ، ۶ ماه مهلت خواسته که ابزارها و نرم افزارها را تامین کند.
معاون حمل و نقل و عمران شهردار تهران با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده از مترقی ترین قوانین حوزه مالیات کشور است، گفت: این قانون از سال‌های گذشته در بسیاری از کشورهای دنیا عملیاتی شده؛ دولت مرکزی همیشه به شهرداری ها کمک هایی داشته اما در این سال ها در ابتدا یک درصد تجمیع عوارض و سپس ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده و با اصلاح ۴ درصد شد یعنی از ۹ درصد ۴ درصد سهم شهرداری های کشور و ۴ درصد مالیات و یک درصد هم در اختیار وزارت بهداشت به عنوان طرح سلامت قرار می گیرد و ۲۷ دهم درصد هم به ورزش جوانان تعلق گرفت؛ به عنوان کارشناس و مدیر افتخار می کنم که این دو قانون خوب در مجلس دهم تصویب شده و انتظار می رود به تایید شورای نگهبان برسد زیرا به عنوان روزنه امیدی در حوزه خدمات رسانی شهرداری های کشور محسوب می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده سهمی به ناوگان حمل و نقل عمومی تعلق می گیرد ؟ گفت : با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده بخشی از بار مالی و افزایش درآمد پایداری که به هر شهرداری وارد شود در حوزه حمل و نقل مصرف می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری‌های کشور به ویژه شهرداری تهران از دو معضل آلودگی هوا و دغدغه ها و معضلات ترافیکی رنج می برند، تصریح کرد: به دلیل کمبود منابع برخی ماموریت ها انجام نمی شود البته سه الی ۴ مورد را در حوزه تامین مالی و از سویی اعتبارات اوراق سال ۹۷ را حدود ۹۱۰ میلیارد تومان را برای تهران و اوراق هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ۹۸ را که مربوط به اتوبوسرانی و متروی تهران بوده دنبال می‌کنیم و اگر این عدد حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به سرانجام برسد زیرساخت ها و شبکه حمل و نقل توسعه می‌یابد.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، وی با یادآوری اینکه بیش از ۵۰ درصد بودجه کلان شهرها در حوزه حمل و نقل و عمران مصرف می شود، گفت: انتظار داریم پس از تصویب قانون منابع بیشتری به حوزه حمل ونقل داده شود زیرا در حوزه تاکسیرانی، پایانه ها هم کنترل ترافیک و مباحث مرتبط با حمل ونقل، و مترو اتوبوسرانی با بحران های مالی مواجه و امیدوار هستیم با کمک مجلس، دولت و شورای اسلامی شهر تهران و با محورها و دستورالعمل هایی که شهردار تهران ابلاغ کردند روزنه‌های امیدی ایجاد شود و برنامه‌های خومان را بتوانیم نهایی کنیم و اخبار خوشی را برای مردم در رابطه با روان سازی و سلامت و پاکی پایتخت داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.