بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

مدرن ترین شناور جستجو و نجات دریایی در بندر اروندکنارمستقر شد

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از ورود و استقر ناجی17 مدرن ترین شناور جستجو و نجات دریایی در بندر اروندکنار خبر داد.

مدرن ترین شناور جستجو و نجات دریایی در بندر اروندکنارمستقر شد

آقای سفاری با اشاره به استقرار یک فروند شناور ناجی در اسکله امداد و نجات دریایی بندر اروندکنار گفت: با پیگیری وحمایت های مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و اقدامات ارزنده وی در دوران پسا تحریم برای خرید شناورها و تجهیزات، شناور تند رو ناجی 17 از پیشرفته ترین شناورهای امداد و نجات دریایی در بندر اروند کنار مستقر شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: ماموریت این شناور تجسس وامداد ونجات دریایی بمنظور سرعت بخشیدن به امر رسیدگی به شناورهای حادثه دیده در آبراه بین المللی اروندرودآماده خدمت رسانی در این رودخانه است . مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در ادامه خاطر نشان کرد: مرکزMRSC بندر اروندکنار ماموریت امداد ونجات جان افراد حادثه دیده را در شمال غرب خلیج فارس بعهده دارد.

سفاری در پایان با بیان اینکه تجهیز و استاندارد سازی این مرکزدر سال 94 و 95 از اولویت های اجرایی بنادر و دریانوردی آبادان نیز بوده است ، تصریح کرد: با تحویل شناور مذکور به طور چشم گیری امداد و نجات دریایی در این منطقه از خلیج فارس سرعت مطلوبی خواهد گرفت و افزایش توان خدمت رسانی به شناورها را در شمال غرب خلیج فارس از اهداف بنادر و دریانوردی آبادان نیز دانست.

افتتاح بخشی از کریدور ساحلی کشور در جنوب خوزستان

11 کیلومتر دیگر از محور چهار بانده ساحلی هندیجان ـ دیلم که بخشی از کریدور ساحلی کشور محسوب می شود طی مراسمی با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان زیر بار ترافیک قرار گرفت.
بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی مانا ؛ مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: این پروژه بخشی از کریدور ساحلی کشور است که 220 کیلومتر آن در استان خوزستان قرار دارد و تاکنون 160 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.
منوچهر رحمانی افزود:عملیات احداث فاز نهایی جاده چهاربانده هندیجان به بندر دیلم در استان بوشهر از سال 1390 شروع شد و برای اجرای 11 کیلومتر70 میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی گفت: با قرار گرفتن این محور زیر بار ترافیک که در آستانه سال جدید صورت گرفت از بروز تصادفات جاده ای در این محور پرتردد کاسته می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: 30 کیلومتر دیگر از این کریدور ساحلی در محور بندرهندیجان به ماهشهر نیز تا پایان امسال زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
کریدور ساحلی جنوب کشور از شلمچه در 16کیلومتر غرب خرمشهر شروع می شود و با گذر از شهرهای بندری خرمشهر - آبادان - ماهشهر - هندیجان به بندر دیلم متصل می شود و تا استان هرمزگان امتداد دارد.
این کریدور ساحلی که نقش مهمی در ارتقاء پدافند غیرعامل ، روان سازی ترافیک و عبور مناسب تر محموله های ترانزیتی دارد با مشارکت وزارت نفت و راه و شهرسازی در حال ساخت است.
کریدورساحلی جنوب کشور در محدوده استان خوزستان حدود 80درصد پیشرفت دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.