◄ صنعتی شدن بنادر و نوار ساحلی کشور هدفی «والا و ارزشمند»است
سى و پنجمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردى با محوریت «تأثیر استقرار صنایع تولیدى و ارزشافزودهای در اراضى پشتیبانى بنادر و راهکارهای تحقق آن» با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى برگزار شد.
![صنعتی شدن بنادر و نوار ساحلی کشور هدفی «والا و ارزشمند»است](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/csvjs8WNS07O/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLHdsvyR249Ct/%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF.jpg)
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: صنعتی شدن بنادر و نه الزاماً درون حصارهای بندری؛ «هدفی والا و ارزشمند» است.
به گزارش تیننیوز به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان بنادر و دریانوردى، معاون وزیر راه و شهرسازى با اشاره به اینکه باید صنعتى شدن بنادر و نوار ساحلى کشور بهعنوان یک راهبرد مهم و جدى مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی؛ میتواند بهعنوان یک ساختار، نقش محرک را در معرفی این مزیت بنادر و نوارهای ساحلی کشور ایفا کند.
محمدراستاد ادامه داد: مشکل اساسی صنعت کشور در سطح کلان این است صنایع در پیرامون کلانشهرها که با معضل زیستمحیطی و کمبود آب مواجه هستند، متمرکزشدهاند و این در حالی است که در نوار ساحلی کشور پتانسیل بینظیری برای ایجاد صنایع تولیدی و ارزشافزودهای وجود دارد.
وی بابیان اینکه در ایجاد صنایع در پسکرانه بندرهایی همچون امیرآباد و امام خمینی موفق عمل کردهایم، اظهار کرد: از سوی دیگر متأسفانه در مهمترین بندر تجاری کشور یعنی بندر شهیدرجایی کمتر موفق بودهایم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت نوارهای ساحلی کشور و نه الزاماً درون حصارهای بندری «هدفی مقدس» است، گفت: باید علاوه بر اراضی پسکرانهای، شرایط لجستیکی را جهت استقرار صنایع تولیدی و ارزشافزودهای فراهم کنیم و به دنبال عملیاتی کردن سیاستهای تب بین شده باشیم.
راستاد با اشاره به اینکه باید ارتباط ارگانیکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی برقرار شود، عنوان کرد: نباید به دنبال ایجاد«صنایع آب بر»در درون و پیرامون کلانشهرها باشیم و ادامه این روند منجر به رخداد فجایع انسانی و زیستمحیطی خواهد شد و در این راستا لازم است که در ایجاد صنایع آب بر اطراف کلانشهرها تجدیدنظر کرد.