بنادر قابل واگذاری نیست/ حضور هندیها در چابهار باعث توسعه و رونق آن میشود/ راهبری را نباید به معنای مالکیت بندر دانست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راهبری یک بندر، اسکله و یا حتی ترمینال به معنای مالکیت بندر نیست و در حقیقت بخش خصوصی داخلی وخارجی موضوع اپراتوری را دنبال می کند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راهبری یک بندر، اسکله و یا حتی ترمینال به معنای مالکیت بندر نیست و در حقیقت بخش خصوصی داخلی وخارجی موضوع اپراتوری را دنبال می کند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیداحسن علوی درباره بندر چابهار و راهبری فاز اول آن توسط اپراتور هندی توضیحاتی ارایه کرد و گفت: بنادر قابل واگذاری به هیچ مجموعه و کشوری نیست. در همه کشورها بنادر تحت مدیریت آن کشوراست و تنها اپراتوری است که قابل واگذاری می باشد. دقیقا همان اتفاقی که در بندر چابهار پیگیری شده و خوشبختانه به سرانجام رسیده است.
وی با بیان اینکه واگذاری صددرصدی بنادر به کشور دیگر و یا مجموعه دیگر محال است، اذعان داشت: با واگذاری برخی از فعالیتها به بخش خصوصی داخلی وخارجی میتوان بندر استراتژیک چابهار را توسعه داد. بدین جهت هندیها بر اساس حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و قوانین اسلامی وارد بندر چابهار شدند و این اتفاق بسیار خوبی برای رونق این بندر است.
علوی متذکر شد: راهبری را نباید به معنای مالکیت بندر دانست و این برداشت اشتباهی است که متاسفانه برخی ناآگاهانه عنوان میکنند. اقدامات سازمان بنادر در جذب بخش خصوصی خارجی در بندر چابهار قابل تقدیر است. با استقرار هندیها این بندر با سرعت پیشرفت خواهد کرد.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی گفت: سازمان بنادر در جذب سرمایه خارجی موفق عمل کرده است و قطعا بر اساس قوانین و مقررات همکاری با هندیها آغاز میشود.