بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
محمدحسینی اعلام کرد:

◄ نمود تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان نمایش عینی تعامل شهر و بندر در استان ساحلی هرمزگان را ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر در توسعه بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران عنوان کرد.

نمود تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران
تین نیوز |

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان نمایش عینی تعامل شهر و بندر در استان ساحلی هرمزگان را ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر در توسعه بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌‌عمومی اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر، حمیدرضا محمدحسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به‌منظور جداسازی مسیر ورود و خروج بندر شهید حقانی، اظهار کرد: این امر موجب باز شدن گره ترافیکی در روزهای شلوغ سال، از محوطه جلوی درب این بندر خواهد شد که مسافران و گردشگران، امکان دسترسی آسان‌تری به بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران را پیدا خواهند کرد.

وی انجام مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر را به‌عنوان دغدغه مهم مسئولان سازمان بنادر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی دانست و افزود: بازگشایی خیابان‌های جدید، گام مثبتی است که از سوی شهرداری بندرعباس صورت گرفته و در سال‌های اخیر، تعامل شهر و بندر در مرکز استان هرمزگان در یک کانال روان‌تر و هماهنگ‌تر قرارگرفته است.

محمدحسینی با اعلام اینکه بعد از حادثه دریایی سال ۱۳۹۰ که در آن ۱۷ نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند، هیچ‌گونه حادثه مرگبار دریایی در مرکز استان نداشته‌ایم، افزود: استانداردسازی شناورهای مسافری، براساس قوانین ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد و علاوه بر آن، هر دو ماه یکبار، شناورهای ناوگان مسافری مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان بابیان اینکه سازمان بنادرودریانوردی در توسعه بندر شهید حقانی به دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی سازمانی است، تصریح کرد: ۷ ایستگاه جستجو و نجات دریایی و بیش از ۳۰۰ همیار ناجی در سطح استان هرمزگان وجود دارد که این امر موجب شده است تنها هرمزگان، استان پیشروی کشور در حوزه جستجو و نجات دریایی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این امر موجب شده است که هفت سال تردد دریایی ایمن و بدون حادثه در حوزه مسافری داشته باشیم.

این مقام مسئول تنها مرجع صادرکننده مجوز برای قایق‌های تفریحی را سازمان بنادرودریانوردی دانست و عنوان کرد: بررسی و صدور مجوزهای لازم توسط موسسات رده‌بندی که تحت نظارت کارشناسان این اداره قرار دارند صادر می‌شود.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان از آمادگی این مجموعه برای ارائه آموزش‌های همگانی و ارائه گواهینامه‌های لازم به قایق داران خبر داد و از ساحل نشینان شهر بندرعباس و شرق استان خواست تا با تشکیل تعاونی‌ها، مقدمات استفاده از قایق‌های خود جهت انجام فعالیت‌های گردشگری، برای ایام تعطیلات نوروز و سایر مقاطع زمانی که متقاضی وجود دارد، اقدام کنند.

محمدحسینی از شهروندان، ساحل‌نشینان و دریانوردان خواست تا هر گونه حادثه در دریا از قبیل آلودگی‌های نفتی، دود و هر اتفاقی که در دریا بیفتد را به مرکز جستجو و نجات دریایی اعلام کنند و ادامه داد: شماره ۱۵۵۰، پل ارتباطی شهروندان با مرکز جستجو و نجات دریایی است که برای برقراری تماس در شهرهای ساحلی بدون گرفتن پیش شماره، می‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کنند و موارد را اعلام کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.