بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ استقرار سیستم فرماندهی حادثه در راستای ارتقای ایمنی بنادر کشور

برگزاری بیست و یکمین نشست تخصصی مسئولین مدیریت بحران بنادر کشور در بندر ارومیه برگزار شد.

استقرار سیستم فرماندهی حادثه در راستای ارتقای ایمنی بنادر کشور
تین نیوز

بیست و یکمین نشست تخصصی مسئولین مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، HSE و آتش نشانی، با هدف بررسی نرخ پراکندگی این چالش ها در بنادر کشور، در مرکز آموزش ارومیه شروع به کار کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هم زمان با فرارسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۸ اردیبهشت ماه) با شعار آینده ای ایمن و سالم از کار، بیست و یکمین نشست تخصصی  مسئولین مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، HSE و آتش نشانی، با حضور چنگیز جوادپور مدیرکل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE و علیرضا نقی زاده؛ رئیس اداره HSE سازمان در محل مرکز آموزش بندر ارومیه برگزار شد.

جوادپور؛ مدیرکل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی در افتتاحیه این نشست تخصصی، به حادثه خیز بودن کشور و نقش موثر سازمان در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی در سطح ملی و ضرورت برنامه ریزی دقیق جهت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت های سازمانی در بنادر کشور اشاره نمود.

وی برنامه ریزی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه با هدف جلوگیری از وقوع حوادث، پیش بینی و واکنش مناسب با خطرات و ریسک‌ها را از مهمترین اهداف این نشست دانست و گفت: در این راستا استقرار سیستم فرماندهی حادثه در بنادر که ابزاری مناسب برای ارتقاء استفاده از منابع انسانی، مالی و تجهیزاتی در مواجهه با حوادث است، در دستور کار قرار گرفته است.

جوادپور تصریح کرد: سیستم فرماندهی حادثه عبارت از مجموعه ای اصولی و متشکل از افراد متخصص و سازمان های مربوطه است که برای فرماندهی، کنترل و هماهنگی در پاسخ به شرایط اضطراری استفاده می شود. این سیستم، یک سیستم پاسخگویی انعطاف پذیر و قابل اندازه گیری است که الگوی مشترکی را جهت اقدام موثر گروهی در مواجهه با حوادث ارائه می نماید.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان بنادر با اشاره به الزام استقرار سیستم فرماندهی حادثه (ICS ) در ارتقای ایمنی بنادر کشور گفت: در گام نخست، هم زمان با برگزاری بیست و یکمین نشست تخصصی مسئولین مدیریت بحران، دوره آموزشی اصول فرماندهی حادثه  با بهره گیری از دانش تخصصی متخصصین مجرب کشور نیز برگزار می شود.

بررسی چالش های عمده بنادر در بخش های مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، HSE و آتش نشانی با هدف بررسی نرخ پراکندگی این چالش ها در بنادر کشور به منظور برنامه ریزی و اقدام لازم جهت رفع این چالش ها، از دیگر اهداف کلیدی این نشست تخصصی تلقی می شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.