بازدید سایت : ۶۱۱۷۶

آخرین وضعیت تأمین تجهیزات بندر چابهار توسط هندی‌ها

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: واردات تجهیزات بندری در چابهار به منظور تأمین نیازها و ارائه خدمات هرچه بهتر است.

آخرین وضعیت تأمین تجهیزات بندر چابهار توسط هندی‌ها
تین نیوز |

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: واردات تجهیزات بندری در چابهار به منظور تأمین نیازها و ارائه خدمات هرچه بهتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با آخرین وضعیت قرارداد منعقد شده با طرف هندی در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار داشت: قرارداد اصلی هنوز اجرا نشده چرا که طرف هندی متعهد شده بود در راستای تأمین تجهیزات به مبلغ ۸۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام دهد و اگر این تأمین تجهیزات صورت گیرد در راستای قرارداد اصلی مبادرت شده است.

وی ادامه داد: مناقصه‌های برای تأمین تجهیزات در هند برگزار شد و شرکت‌های چینی و اروپایی نظیر آلمان وارد مذاکره شدند و در مناقصه شرکت کردند و در نهایتا شرکت هندی به عنوان اولین شرکت، تجهیزات را ساخت و به بندر چابهار حمل کرد که شامل ساخت دو دستگاه موبایل ساحلی ۱۴۰ تنی بود.

کوهساری گفت: دو جرثقیل ساحلی از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات بندری به شمار می‌روند و با این اتفاق میزان تخلیه و بارگیری سالانه تا ۲۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می‌کند و به این ترتیب ۱۰ درصد تعهدات هند در زمینه تجهیزات در این بندر محقق شد‌.

۱۴۰۰، تجهیزات جدید وارد بندر چابهار می‌شود

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، این چرثقیل‌ها، محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و کالاهای کانتینری و کالاهای فله‌ای را می‌توانند تخلیه و بارگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم این تجهیزات شامل ۲ دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۱۰۰ تنی با ارزش ۷.۵ میلیون دلار است و ۲ دستگاه دیگر نیز در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ وارد این بندر خواهد شد، اظهار داشت: با ورود این تجهیزات در راستای تأمین نیازها و ارائه خدمات در بندر چابهار می‌توان فعالیت کرد.

همکاری‌ها در راستای منافع کشور است

 وی ادامه داد: بندر چابهار؛ بندری اقیانوس‌پیما و با زیرساخت‌های مدرن و در مسیر کریدور شمال-جنوب مشغول به فعالیت با کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، کشورهای CIS است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هر کشوری سعی می‌کند به منافع خود توجه کند، تاکید کرد: با هماهنگی بین ایران، هند و روسیه در راستای احیای کریدور شمال جنوب، می توانیم امتیازات خوبی بگیریم و منافع کشور را تامین کرده، رونق اقتصادی را رقم بزنیم و ترانزیت را پویا کنیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.