ضرورت طراحی کشتی با قابلیت آبخور کم و حمل بار بیشتر در دریای خزر
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر گفت: ساخت مجتمع کشتی سازی در بندرانزلی رویکرد راهبردی دارد و موجب ظرفیت سازی، اشتغال زایی و ارزش افزوده برای کشور خواهد شد.
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر گفت: ساخت مجتمع کشتی سازی در بندر انزلی رویکرد راهبردی دارد و موجب ظرفیت سازی، اشتغال زایی و ارزش افزوده برای کشور خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست بررسی موضوعات حوزه بندری بنادر استان گیلان با بیان اینکه سرمایه گذاری و توسعه آن از سیاست ذاتی سازمان بنادر است، توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در سال های اخیر در توسعه زیرساخت ها با شرکت های سرمایه گذاری همراه بوده است و رویکرد مناسبی نیز در تامین و بروز رسانی تجهیزات بندری، پسکرانه، لجستیک و نرم افزار داشته است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در همین راستا از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده شده و امروز شاهد نتایج مثبت آن هستیم.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به وضعیت قراردادهای سرمایه گذاری بنادر کشور، تصریح کرد: ظرفیتی با عنوان بازبینی، باز طراحی و بررسی قراردادها در اداره کل امور اقتصادی و مناطق سازمان ایجاد شده تا با تشخیص مدیران کل قراردادهایی که نیاز به بازنگری داشته به سازمان ارائه و توسط هیات عامل تصمیم گیری شود.
اسلامی با اشاره به اهمیت پروژه های سرمایه گذاری با توجه به فرآیند و سیاست های سازمان بنادر، خاطرنشان کرد: در این گونه پروژه ها باید به بهره وری دقت شود تا در زنجیره تامین موجب سرعت بخشیدن در امور شده و بر کاهش قیمت تمام شده تاثیرگذار باشد.
وی پایداری عملیات در بنادر را شاخص مطلوبیت دانست و گفت: بندر انزلی از نظر عملیاتی و ترافیکی به پایداری نسبی رسیده و مطلوبیت و تنوع کالا به وضوح در بندر قابل رویت است اما باید کار و تلاش بیشتری انجام شود.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد ساخت مجموعه کشتی سازی گفت: کشتی سازی در بندرانزلی رویکرد راهبردی دارد و موجب ظرفیت سازی، اشتغال زایی و ارزش افزوده برای کشور خواهد شد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر ادامه داد: طراحی و ساخت کشتی های جدید باید با شرایط دریاب خزر و متفاوت از کشتی های جنوب در نظر گرفته شوند و قابلیت آبخور کم و توانایی حمل بار بیشتر، در طراحی و ساخت لحاظ شود.
وی با تقدیر از اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای رشد عملکرد بندر پرسابقه انزلی، توضیح داد: در مسئولیت های اجتماعی نیز عملکرد خوبی را توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان شاهد هستیم و فعالیت هایی که با این هدف انجام شده به طور کامل منطبق بر فعالیت های دریایی، گردشگری دریایی و تعریف سازمان بنادر و دریانوردی از مسئولیت های اجتماعی بوده است.