بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

سیاست ها و اولویت های اعطای تسهیلات سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده ابلاغ شد

سیاست ها و اولویت های اعطای تسهیلات بانکی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی پس از تصویب در هیات عامل این سازمان، جهت اجرا به واحدهای ذیربط ابلاغ شد.

سیاست ها و اولویت های اعطای تسهیلات سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده ابلاغ شد
تین نیوز

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: سیاست ها و اولویت های اعطای تسهیلات بانکی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی پس از تصویب در هیات عامل این سازمان، جهت اجرا به واحدهای ذیربط ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، لقمان پارسی نیا با بیان اینکه سیاست ها و اولویت های اعطای تسهیلات بانکی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی پس از تصویب در هیات عامل این سازمان، جهت اجرا به واحدهای ذیربط ابلاغ شد، اظهار کرد: سیاست های وجوه اداره شده این سازمان برای سال ۱۴۰۳ در ۱۴بخش مورد تصویب قرار گرفته و جهت اجرا به واحدهای زیرمجموعه و تمامی ذینفعان ابلاغ شده است.

پارسی نیا افزود: این سازمان به منظور تقویت زیرساخت ها، افزایش ایمنی حمل و نقل دریایی بار و مسافر و توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل دریایی و در راستای تحقق اهداف اسناد بالا دستی و برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره شده با همکاری سیستم بانکی کشور گام های موثری در ایجاد اشتغال مولد در فعالیت های حمل و نقل دریایی و بندری برداشته است.

به گفته وی سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری و توافق با سیستم بانکی کشور، از محل منابع مالی داخلی خود تحت عنوان وجوه اداره شده ، مبالغی را نزد بانک ها تودیع و سپرده گذاری می نماید و بانک های عامل در قبال سپرده گذاری سازمان بنادر و دریانوردی، به متقاضیان صاحب صلاحیت و مورد تایید سازمان تسهیلات بانکی پرداخت می کنند.

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این سازمان به منظور تشویق و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد حمل و نقل دریایی و همچنین افزایش توجیه اقتصادی طرح های اولویت دار، از محل اصل و فرع منابع تودیعی، بخشی یا همه سود بانکی تسهیلات اعطایی بانک ها را براساس اولویت و سیاست های مصوب بعنوان یارانه سود بانکی از محل اصل و فرع منابع تودیعی پرداخت می کند.

پارسی نیا با بیان اینکه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تعاونی که در حوزه دریایی و بندری فعالیت می نمایند، واجد شرایط دریافت تسهیلات از وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی مطابق سیاست ها و اولویت های ابلاغی هستند، اعلام کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان بنادر و دریانوردی به آدرس  sp.pmo.ir  ضمن اطلاع از ضوابط و مقررات و سیاست ها و اولویت های  وجوه اداره شده این سازمان ، نسبت به ثبت تقاضا و بارگذاری مدارک و مستندات مربوط به طرح مورد تقاضا اقدام کنند.

وی توضیح داد: با توجه به بررسی های به عمل آمده و نظرخواهی از فعالان بخش اقتصاد دریایی اعم از سازندگان و بهره برداران طرح هایی که از منابع وجوه اداره استفاده کرده اند، تسهیلات پرداخت شده از محل منابع وجوه اداره شده آثار و نتایج زیادی به همراه داشته که به طور خلاصه  می توان به توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و ارتقاء استانداردهای ایمنی دریانوردی، ایجاد اشتغال مستقیم در کلیه سطوح صنعت کشتی سازی و دریانوردی، فعال شدن کارگاه های کشتی سازی بخصوص در شهرهای ساحلی جنوب کشور،توسعه کیفی و ارتقاء استانداردهای ساخت کشتی اشاره کرد.

مدیرکل مالی و ذیحساب سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: سود تسهیلات بانکی و وثایق و تضامین در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی می باشد. میزان یارانه تخصیصی طرح ها در حال حاضر بین صفر تا  ۱۰۰ درصد است که در قالب سیاست های سالیانه پس از اتمام طرح مورد محاسبه و پرداخت قرار می گیرد.

به گفته وی، مدت زمان بازپرداخت تسهیلات پنج سال است که با  رایزنی صورت گرفته با برخی از بانک های عامل در مواردی خاص به منظور افزایش توجیه پذیری اقتصادی طرح ها تا ۸ سال قابل افزایش است.

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در راستای سیاست های کلان دولت به منظور توسعه دولت الکترونیک و افزایش رضایتمندی ذینفعان و با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به  متقاضیان ، در سال گذشته سامانه وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی پیاده سازی و عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.