بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
در گفتگوی مدیر بنادر و دریانوردی بندر لنگه با تین‌نیوز عنوان شد:

◄ ضرورت تشکیل کمیته‌های گردشگری دریایی در استان‌های ساحلی

◄ ضرورت تشکیل کمیته‌های گردشگری دریایی در استان‌های ساحلی

تین نیوز | مدیر بنادر و دریانوردی بندر لنگه معتقد است استان های ساحلی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان، باید هر کدام کمیته گردشگری دریایی خود را تشکیل دهند و به فراخور شرایط خود، راهکارهای توسعه گردشگری دریایی را استخراج کنند.

اسماعیل مکی زاده در گفتگو با تین نیوز درباره گردشگری دریایی اظهار کرد: خطوط کشتیرانی، موارد سخت افزاری داخل بندر مانند ترمینال مسافری و اسکله ها و پایانه ها و همچنین، سازمان های مسئول مانند میراث فرهنگی و شهرداری، سه فاکتور مهم تاثیرگذار و دخیل در گردشگری دریایی هستند.

وی عدم تفکیک قایل شدن میان گردشگری دریایی و سفر دریایی را از مشکلات گردشگری دریایی در کشورمان دانست و افزود: گردشگری دریایی نیاز به کشتی های خاص و ویژه دارد و خطوط کشتیرانی باید در این زمینه فعال تر عمل کنند.

مکی زاده با اشاره به اهمیت وجود ترمینال های ویژه برای نگهداری و استفاده از کشتی های گردشگری گفت: در این ترمینال ها، امکانات خاصی نیاز است که در این راستا باید علاوه بر خطوط کشتیرانی، بسیاری از ارگان های دیگر وارد شوند.

وی یادآور شد: البته قبل از تمامی این امکانات، ما نیاز داریم که میراث فرهنگی و شهرداری در این زمینه همکاری کنند، جوابگو باشند و اطلاعات لازم را در اختیار خطوط قرار دهند.

مدیر بندر لنگه معتقد است در زمینه گردشگری دریایی، از نظر پایانه ها و اسکله های مسافری عملکرد خوبی داشته ایم و تقریبا صد درصد کار انجام شده اما از نظر خطوط کشتیرانی، تقریبا نیمی از کار انجام شده است.

ناوگان فرسوده و عدم تامین رفاه مسافران
وی در این باره توضیح داد: خطوط کشتیرانی ما در گردشگری دریایی و سفر دریایی، چندان قوی نیستند، بسیاری از کشتی های ما فرسوده اند و سن بالا دارند و نمی توان با آنها رفاه مسافران را تامین کرد.

مکی زاده در بیان علت این وضعیت گفت: گردشگری دریایی و سفر دریایی برای مردم ما شناخته شده نیست و تعریف نشده، البته اقداماتی از سوی سازمان میراث فرهنگی و اتحادیه مالکان کشتی صورت گرفته و کمیته گردشگری دریایی تشکیل شده و جلساتی هم برگزار کرده است اما ظاهرا تاکنون خروجی مهمی نداشته است.

نقش کمرنگ نهادهای مسئول در گردشگری دریایی
وی افزود: بنابراین در گردشگری دریایی، نقش نهادها و سازمان های مسئول ـ یعنی آن چیزی که مربوط به قبل از پایانه و اسکله و شناور است ـ تا کنون صفر درصد بوده و هیچ کاری صورت نگرفته است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندر لنگه با ارایه پیشنهاد تشکیل کمیته های گردشگری دریایی به صورت استانی در بنادر اظهار کرد: استان هایی که پتانسیل گردشگری دریایی دارند مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان، باید هر کدام کمیته گردشگری دریایی خود را تشکیل دهند و به فراخور شرایط خود، راهکارها را استخراج کنند، چون هر استان، راهکارهای ویژه خود را برای توسعه گردشگری دریایی می طلبد.

وی درباره وضعیت گردشگری دریایی بندر لنگه گفت: در بندر لنگه، فاکتور اول یعنی اسکله ها آماده است، بنادر لنگه، چارک، آفتاب (بنادر غرب استان هرمزگان) ترمینال مسافری مناسبی دارند اما آنچه انجام می شود تنها سفرهای داخلی است؛ از نظر دو فاکتور دیگر یعنی آنچه به قبل از ترمینال ها مربوط است و شامل نقش شهرداری و میراث فرهنگی می شود، عملا چیزی نداریم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.