◄ سن استهلاک کامیون در کارگروه نحوه اجرای تنکیلومتر قطعی شد
ما برای مستهلک کردن سرمایه و پرداخت سود مناسب برای سرمایهگذاری در بخش کامیون دارای دنبال یک فرمول بودیم که قبلتر نتوانسته بودیم به اجماع درباره آن برسیم.
نماینده کامیونداران در کارگروه تعیین نحوه اجرای تن کیلومتر گفت: بر اساس فرمول نهایی شده، میانگین عمر هر کامیون 15 سال، عمر مفید 10 سال و و 25 سالگی را سن استهلاک و خروج کامیون از چرخه حمل و نقل قرار دادیم.
مالک نخعی نماینده کامیونداران در کارگروه تعیین نحوه اجرای تن کیلومتر در گفت وگو با خبرنگار تین نیوز به تشریح جدیدترین مرحله از پیشرفت مذاکرات در کارگروه بر سر موضوع تن -کیلومتر پرداخت
وی دراین باره گفت: بر سر تعیین یکی از پارامترهای مهم یعنی دوره استهلاک کامیون در جلسه کارگروه به تفاهم رسدیم.
او در خصوص جزییات این تفاهم گفت: ما برای مستهلک کردن سرمایه و پرداخت سود مناسب برای سرمایه گذاری در بخش کامیون دارای دنبال یک فرمول بودیم که قبل تر نتوانسته بودیم به اجماع درباره آن برسیم.
مالک نخعی با توضیح اینکه هر کامیون صفری که وارد چرخه حمل ونقل شود یک دوره استفاده دارد، گفت: مستهلک کردن این دوره محل تردید بود که در جلسه کارگروه به این نتیجه رسیدیم که ابتدا میانگین سنی ناوگان را مشخص کنیم و بعد تصمیم گیری کنیم.
این کامیون دار و فعال حمل ونقلی ادامه داد: بر اساس فرمول نهایی شده، میانگین عمر هر کامیون 15 سال، عمر مفید 10 سال و و 25 سالگی را سن استهلاک و خروج کامیون از چرخه حمل و نقل قرار دادیم.
او در خصوص اهمیت این فرمول و تأثیر آن در پیشبرد اجرای طرح تن کیلومتر، گفت: لازم بود که این فرمول را مشخص می کردیم و نرخ های بازگشت را در آ« لحاظ کنیم تا به عدد سوددهی برسیم.
با سلام بنظر بنده این سن ۲۵سال برا کامیون خیلی کمه چون تابحال خیلی بازدهی نداشته که با اجرا اولین این همه ماشین از رده خاج بشه ودر خصوص زمان اجرای شدن باید عرض شود که دیگه اخرین نفس هامون اونقدر منتظر موندیم دیگه نمیتونیم ادامه بدیم