بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
مدیرکل دفتر نظارت بر آزادراه های سازمان راهداری در گفتگو با تین نیوز خبر داد:

◄ میزان درآمد حاصل از عوارض در سال ۹۲ / نرخ پیشنهادی عوارضی آزادراه های دولتی کشور در سال ۹۳ + جدول

◄ میزان درآمد حاصل از عوارض در سال ۹۲ / نرخ پیشنهادی عوارضی آزادراه های دولتی کشور در سال ۹۳ + جدول
مدیرکل دفتر نظارت بر آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از نرخ پیشنهادی عوارض آزادراه های دولتی خبرداد و گفت: درآمد حاصل از اخذ عوارض در سال 92 معادل 265 میلیارد تومان بوده است.

امین شعبانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تین نیوز با اشاره به نرخ پیشنهادی عوارضی سال 93 اظهار داشت: طول 21  آزادراه کشور که کاربران در قبال استفاده از آن عوارضی پرداخت می کنند، 2061 کیلومتر است که 345 کیلومتر آن شامل آزادراه های دولتی و هزار و 716 کیلومتر آن شامل آزادراه های مشارکتی می شود.

وی افزود: آزادراه های دولتی مانند تهران-قم با 135 کیلومتر، قدیمی ترین آزادراه کشور است که بیشترین هزینه نگهداری را به خود اختصاص می دهد، در صورتی که مبلغ عوارضی در قبال استفاده از آن تنها 300 تومان است.

مدیرکل دفتر نظارت بر آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به درآمد حاصل از اخذ عوارض و هزینه های نگهداری آنها بیان داشت: طبق آمار سازمان راهداری در سال 92، تعداد 192 میلیون و 300 هزار خودرو از عوارضی ها عبور کرده اند و در ازای آن مبلغ وصولی آن معادل 265 میلیارد تومان بوده است و طبق "آیین نامه مشارکت"، 15 درصد از محل عوارضی آزادراه ها باید صرف نگهداری شود.

شعبانی در ادامه گفت: بر این اساس، نزدیک به  40 میلیارد تومان بابت نگهداری، خط کشی، تعویض و نصب تابلو و علائم ترافیکی در سال گذشته صرف شده است.

وی با بیان اینکه "نگهداری از آزاده های مشارکتی تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و بر عهده شرکت سازنده است،" خاطرنشان کرد: نگهداری از آزادراه های کرج-قزوین، قزوین-زنجان، زنجان تبریز، قزوین-رشت، تهران-ساوه، کنارگذر شمالی مشهد و باغچه-مشهد بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی استان های مربوطه است.

شعبانی در پایان با توجه به تاثیر تغییر نرخ عوارضی بر نحوه نگهداری آزادراه های دولتی یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری ضمن توجه به حوزه نگهداری در حال پیگیری این موضوع از طریق شورای اقتصاد هستند.

جدول زیر نرخ پیشنهادی عوارضی آزادراه های دولتی کشور در سال 1393 را نشان می دهد:
 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.