به دنبال افزایش اختیارات قانونی گشت های راهداری وحمل ونقل جاده ای هستیم
با هدف صیانت از راهها و ابنیه فنی و همچنین رفع تجاوز از حریم جاده ای، پیگیر تامین و افزایش اختیارات قانونی لازم برای انجام صحیح و موثر گشت های راهداری و حمل ونقل جاده ای در محورهای مواصلاتی کشور هستیم.
با هدف صیانت از راهها و ابنیه فنی و همچنین رفع تجاوز از حریم جاده ای، پیگیر تامین و افزایش اختیارات قانونی لازم برای انجام صحیح و موثر گشت های راهداری و حمل ونقل جاده ای در محورهای مواصلاتی کشور هستیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عباسعلی بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان در سفر به استان قم با اعلام این مطلب گفت: پیگیری های مبسوطی جهت افزایش اختیارات گشت ها متناسب با موارد ماموریتی جهت برخورد با متجاوزین به حریم راه و ... صورت گرفته که امیدواریم به زودی اجرایی شود.
وی از تمهیدات اجرایی سازمان جهت تجهیز، تامین و بازسازی اساسی ناوگان راهداری خبر داد و افزود: همچنین تامین خودروهای سواری مورد نیاز با توجه به نقشی مهمی که در انجام ماموریت های برون شهری و بین استانی دارند، در دستور کار سازمان است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی، پیگیر کسب مجوز استخدام 300 نفر عوامل فنی جهت تامین بخشی از نیاز سازمان متبوع هستیم.
بنی اسدی بهره مندی از ظرفیت های قانونی به منظور جلوگیری از پدیده فرار بار و برخورد با خاطیان را ضروری خواند و عنوان کرد: با عنایت به هماهنگی های صورت گرفته با عوامل انتظامی و پلیس راه، امید است درقالب تیم های مشترک کنترل دروازه ای ناوگان عمومی، با قانون گریزان برخورد مناسب صورت گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به وضعیت مطلوب آزادراه قم- تهران اشاره و اعلام کرد: نظر به اهمیت این محور کریدوری کشور و حجم چشمگیر ترافیک آن، شاهد اقدامات خوبی بخصوص در بخش رویه راه و سطوح آسفالتی آن هستیم و اقدامات صورت گرفته توسط همکاران اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم شایان تقدیر است.
شایان ذکر است در سفر معاون توسعه مدیریت منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به قم و دیدار با استاندار قم، ضرورت برنامه ریزی جهت ارتقای زیرساخت های جاده ای استان مورد تاکید قرار گرفت، افزایش سهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از محل تملک دارایی های سرمایه ابلاغی به استان، هماهنگی و پیگیری جدی جهت جلوگیری از پدیده فرار بار، ساماندهی نمادهای ورودی شهر مقدس قم از جمله محورهای گفتگو در این دیدار بود .
بر اساس این گزارش مدیر کل دفتر برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز طی سخنانی با بیان این که ۹۸ درصد اهداف سازمانی طی سال گذشته محقق شد، افزود: طی سال گذشته افزون بر ۲۰۱۰ کیلومتر راه روستایی درکشور احداث شد که در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.
جمشیدی توزیع ۶/۵ میلیون تن آسفالت در شش ماهه نخست سال جاری را بی سابقه خواند و گفت: این تلاش جامع که در تمامی استانهای کشور و بخصوص دراستان قم صورت گرفت، در سفر ریاست محترم جمهور به قم مورد تقدیر ایشان واقع شد.
محمد پورتیموری سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم نیز اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های مستمر با پلیس راه، طرح ضربتی و مشترک با این نیرو جهت جلوگیری از فرار بار به زودی درسطح راههای استان عملیاتی خواهد شد.
وی به بخشی از نیازمندی های اداره کل متبوع اشاره کرد و گفت: نظر به عمر بالا و فرسودگی ناوگان عمومی استان، ضروری است طرح نوسازی ناوگان به مرحله اجرا درآید.
پورتیموری با یادآوری این مطلب که راههای استان به دلیل موقعیت کریدوری ارتباط ۱۷ استان با مرکز کشور است و همچنین دیگر عوامل جغرافیایی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ...، ضرورت تامین نیروی انسانی، تخصیص اعتبارات، تجهیز ناوگان، توزیع امکانات به منظور صیانت، توسعه، ارتقای ایمنی راهها و همچنین ارائه خدمات مطلوب دربخش حمل ونقل عمومی را یادآور شد.
گفتنی است در سفر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به استان قم، مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه ها و مدیر کل دفتر برنامه و بودجه نیز حضور داشتند.
سلام خدمت ریاست محترم سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای وسلام برمدیران راهداری استانها وپرسنل راهداری .درخصوص کنترل بار و افزایش اختیارات قانونی به عرض واطلاع برسانم پلیس راه محترم وپلیس انتظامی مسول کنترل کامیونها وبارنامه وبار هستند وبه علت محرمانه بودن متن بارنامه نوع بار کامیونها از نظر امنیتی مسولیت کامل با نیروی انتطامی وپلیس راه است وراهداری اختیار قانونی ندارد ونباید هم اختیار داشته باشد متن محرمانه بارنامه و نوع بار را رویت نماید چرا که اگر حادثه سرقتی رخ دهد راننده برای پیگیری سرقت به پلیس زنگ میزند وهرگز راهداری مسولیت سرقت بار وپیگیری سارقان را برعهده ندارد پس اینجا اشکال قاتونی دارد ومن راننده حق دارم درخصوص نوع بار کامیونم با راهداری همکاری نکنم وراهداری حق ندارد از من اطلاعات محرمانه بار گرانقیمت من را مطالبه کند.مارانندگان مشکلات بسیاری داریم قرارنیست تمام ارگان ها اطلاع داشته باشند بارکامیون ومقصد من کجاست.راننده فقط پلیس را ونیروی انتظامی را میشناسد.با احترام برای راهداران محترم.سپاس از تین نیوز.