بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ بروزرسانی شاخص تن کیلومتر و کرایه رانندگان کامیون؛ در دستور کار

رانندگان و کامیونداران، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات و شرایط سخت اقتصادی هستند.

بروزرسانی شاخص تن کیلومتر و کرایه رانندگان کامیون؛ در دستور کار
تین نیوز |

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد بروز رسانی نرخ شاخص حمل بر اساس تن کیلومتر در دستور کار جلسه آینده کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای بخش کالا قرار دارد.

به گزارش تین نیوز،  این موضوع در نامه تاریخ هشت اردیبهشت 1403 مهرداد حمداللهی مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای کالا، مورد تاکید قرار گرفته است.

بر اساس محتوای این نامه، شصتمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای بخش کالا قرار است صبح روز دوشنبه 17 اردیبهشت در طبقه اول ساختمان راهبران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شود.

در این جلسه موضوعاتی شامل 1- پرداخت به موقع کرایه حمل توسط شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد کالاهای عمده دولتی 2- مشکلات مربوط به آموزش فعالان حمل و نقل کالا  3- بروز رسانی نرخ شاحص حمل بر اساس تن کیلومتر ( موضوع مصوبه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور)  4- سایر موراد مورد بررسی قرا می گیرد.

قابل ذکر است پیش از این خداداد بکرانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفته بود: با وجود استقرار و فعالیت سامانه ۱۴۱ در خصوص رسیدگی به شکایات رانندگان کامیون و عدم پرداخت به موقع کرایه های حمل رانندگان،  تجار و صاحبان کالا اعم از فولاد، ذوب آهن، معادن، پتروشیمی ها، نهاده های دامی  و...جهت حمل محصولات و کالاهای خود به بهانه های مختلف پرداخت کرایه های حمل رانندگان و کامیونداران فعال را روزها و گاهی ماه ها به تعویق می اندازند.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرده بود: رانندگان و کامیونداران، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل که کف محاسبات تن بر کیلومتر با ضریب تطبیق منفی در نظر گرفته می شود  و آن هم سالی یک بار اتفاق می افتد با هزینه های سرسام آور و کمبود امکانات موجود از جمله گرانی مایحتاج صنعتی و لوازم و قطعات و نیازهای اولیه ناوگان و راننده، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات و شرایط سخت اقتصادی هستند.

نامه جلسه سازمان راهداری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام کرایه حمل باید بصورت پیشکرایه در صندوقی به ودیعه گذاشته شود، هزینه های نیابتی باید حذف و صاحب کالا راسا بپردازد

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    سلام .آقایان درنظرداشته باشند پرداخت بموقع کرایه توسط صاحب کالا فقط یک راه دارد و آن هم پرداخت کرایه حمل توسط صاحب کالا به حساب شرکت حمل و نقل و عدم هرگونه دریافتی کمیسیون وسایر مبالغ توسط شرکت حمل ونقل از راتندگان و برنامه ای طراحی شود بارنامه بشرط پرداخت قبل از حرکت صادر و رانندگان هم هیچگونه کمیسیون وپرداختی نداشته باشند وهنگامی که راننده به مقصد رسید وبار را سالم وکامل تحویل گیرنده کالا داد سپس کرایه که درحساب شرکت حمل ونقل سپرده شده به حساب راننده واریز شود شرکتهای حمل ونقل حق ندارند به چنین طرحی نگرش منفی داشته باشند چرا که اکنون بارها حمل میشود باربری پنجاه درصدکمیسیون را نقد میگیرد وراننده تا مقصد بدون هیچ امیدی به دریافت آنی کرایه با ذهن مشوش رانندگی میکند ودرمقصد هم بایستی چندروز منتظر دریافت کرایه بماند ونتواند بارگیری مجدد کند.لذا از حاظران دراجلاس درخواست داریم طرح کرایه قبل از حرکت را مدنظرداشته باشند‌تشکر از جناب حمدالهی وجناب بکرانی .

  • حامد کهولی پاسخ

    واقعا که گفتار درمانی خیلی موفق عمل میکنه عزیز دل از این جلسات زیاد گرفته شده نه تنها کاری صورت نگرفته بلکه چوبهای که لا چرخ کامیونا میکنن بیشتروبیشتر. شدهاقا واقعا این جاده های جنوب کشورو نمیبینید اره دگه شما که با هواپیما میرید ومیاید کجا اسفالتی دیده میشه یه چاله کوچک برای کامیون اگه چرخش با بیست تن یا بیشتر بیفته تو چاله کل کرایه بار که هیچ هنو یه چیزی اضافه باید بزاره روش تا بتونه جبران کنه اقا یان از هواپیماها بیاید پایین تو جاده ها یه سری هم بزنید .

  • علی پاسخ

    باربرده ام بارنامه دارم سال ۱۴۰۱ هنوز کرایه ام را نداده آمد با ۱۴۱که تماس میگیرم می‌گویند فیش کمیسیون پرداختی رابایدداشته باشی اولا هیچ باربری این رسیدرانمیده دوما مگه بارنامه سنددولتی نیست آیا باربری تاشصت درصدیاهفتاددرصدکمیسیون نگیره بارنامه صادرمیکنن؟اصلا با معرفی نمیکنه

  • محسن پاسخ

    ما رانندگان و صاحبین بارها،اصلا نه مدیرمیخوایم نه رئیس انجمن نه شرکت باربری.ما خواسته مان این است که ما و صاحبین بار مستقیم به دولت جهت اخذ بار وصل بشیم تا یه مشت مفت خور بساطشون برچیده بشه.

  • جواد پاسخ

    باسلام وخداقوت. ازبرج ۵سال قبل تاحالا دومرتبه باربریهاکمسیونشون رااضافه کرده‌اند ولی کرایهاهیچ افزایشی نداشته.ازاول سال حتی انعام وبارگیری کارگرها هم دوبرابرشده ولی حق ماکامیونداران ضایع شده نه انجمن صنفی ونه کسی دیگری بدردماخورده

  • یارحسین یادگاری پاسخ

    باسلام خدمت مسولین عزیز برادران محترم مارانندگان بدبختیم اول ازهمه چیز ماازدزفول بارمیزنیم تهران هنوز اتوبان پل زال تموم نشده بارفروش زنگ میزنه آقای راننده دیراومدی درصورتی هنوز ۷ساعتی دیگه راه مونده بعد میری دوسیلی بجای خسته نباشی بهت میزنن میگه بارضرر کرده کرایه نمیدم هرروز باید دم درب کلانتری واسه کرایه ناچیزباشیم اونهم دومیلیون ازخودمون میگیره دزفول کرایه که هیچ دومیلیون خودمون هم میره لطفا یه سازکار ی درنظر بگیرید که حداقل سودکه نمیکنیم پول لوازم ماشین دربیاد ممنون میشم

  • امیر پاسخ

    باسلام . باتوجه به تورم و افزایش قیمت چند باره کلیه قطعات و خدمات تعمیرگاهی ،بااین کرایه و نرخ افزایش آن بصورت سالی یکبار فقط سفره راننده ها کوچکتر شده و هرروز فقیرتر میشوند. لطفا کاری کنید که ادامه این شغل به صرفه باشد

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    امروز نوزدهم اردیبهشت شد و خبری از اجلاس نشد گویا مدیران صنف رانندگان حوصله ندارند درجلسه حاضر شوند لطفا اگر حال ندارید استعفا دهید بود ونبود انجمن صنفی وکانون رانندگان تفاوتی ندارد پس خواهشنندیم کنار بکشید حداقل رانندگان بدون متولی باشند مدیران نمیگویند با رییس صنف مشکلات را مطرح کنید.

  • علی صحت پاسخ

    کدوم تن برکیلومتر رو شما اجرا کردید حداقل به شعور راننده توهین نکنید تن برکیلومتر آن است که به عنوان مثال اگه از تهران کامیون رفت بندر عباس ده میلی۱۰ میلیون برگشت هم ده میلیون باشه ولی از تهران میره ۶تومن از بندر میاد ۱۰تومن مگه رفت وبرگشت راه کوچک وبزرگ میشه