بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

بهسازی و روکش آسفالت ۴۶ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی در دولت سیزدهم

رفع یک هزار و ۹۱۱ نقطه پرحادثه، عملیات نگهداری، بهسازی آسفالت ۴۶ هزار و ۱۹۵ کیلومتر راه های اصلی و شریانی، تعمیر ۹ هزار و ۹۹ دستگاه پل از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم است.

بهسازی و روکش آسفالت ۴۶ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی در دولت سیزدهم
تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: رفع یک هزار و ۹۱۱ نقطه پرحادثه، عملیات نگهداری، بهسازی و روکش آسفالت ۴۶ هزار و ۱۹۵ کیلومتر راه های اصلی و شریانی، تعمیر ۹ هزار و ۹۹ دستگاه پل و خرید ۳۲۶ دستگاه ماشین آلات راهداری از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تشریح عملکرد معاونت راهداری این سازمان در عمر کاری در دولت سیزدهم، از رفع و اصلاح یک هزار و ۹۱۱ نقطه پرحادثه در سطح محورهای مواصلاتی در این بازه زمانی خبر داد.

اکبری بیان کرد: اجرای خط کشی ۳۲۸ هزار و ۹۴۱ کیلومتر از راه های کشور، اجرای انواع حفاظ برای ۳ هزار و ۹۱۰ کیلومتر و نصب یک میلیون و ۳۷ هزار و ۳۳۳ تابلوی اخطاری و انتظامی در سطح جاده ها از اقدامات صورت گرفته در حوزه نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه ها است.

وی با اشاره به خرید و نصب ۱۴۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی، خاطرنشان کرد: ایمن سازی ابتدای حفاظ در ۳ هزار و ۸۵۰ نقطه، اجرای روشنایی ۳۱۱ کیلومتر راه و تونل و اجرای روشنایی نقطه ای ۳ هزار و ۶۴۲ نقطه از شبکه راه های کشور بخش های دیگری از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم است.

اکبری با اشاره رفع و اصلاح ۷۲۵ نقطه پرحادثه در سال ۱۴۰۲، یادآور شد: از این مجموع ۴۱۲ نقطه پر تصادف مصوب بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با پلیس راه و ۳۱۳ نقطه مستعد حادثه یا نیمه تمام از سال های گذشته اصلاح شده اند.

وی تأکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه نگهداری راه های اصلی و شریانی شامل اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت، ماسه آسفالت و بازیافت سرد و گرم، عملیات حفاظتی رویه، لکه گیری و درزگیری برای ۴۶ هزار و ۱۹۵ کیلومتر از طول راه های اصلی و شریانی کشور انجام شده است.

به گفته معاون راهداری، در سال گذشته و در مجموع در ۲۲ هزار و ۱۲ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی روکش آسفالت شدند که روکش آسفالت تقویتی برای ۷ هزار و ۲۳۳ کیلومتر، روکش آسفالت حفاظتی برای ۴ هزار و ۷۸۶ کیلومتر و عملیات لکه گیری و درزگیری در سطح ۹ هزار و ۹۹۲ کیلومتر اجرایی شده است.

اکبری افزود: از ابتدای عمر کاری دولت سیزدهم تاکنون، اقدامات لازم برای تعمیر اساسی و جزئی ۹ هزار و ۹۹ دستگاه از پل های بزرگ و کوچک انجام شده که از این تعداد، تعمیر ۴ هزار و ۷۱۰ دستگاه پُل در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان، کاهش هزینه ها و سن ماشین آلات راهداری، در دولت سیزدهم مجموعاً ۳۲۶ دستگاه ماشین آلات راهداری خریداری شده که از این مجموع، خرید ۱۸۶ دستگاه ماشین آلات راهداری در سال ۱۴۰۲ اجرایی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.