بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

سوابق رضا اکبری رئیس جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چیست+ بیوگرافی

رضا اکبری فارغ التحصیل ممتاز دکتری مهندسی عمران(سازه) از دانشگاه تهران است و بیش از دو دهه در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت داشته است.

سوابق رضا اکبری رئیس جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چیست+ بیوگرافی
تین نیوز |

تخصص گرایی بارها مورد تاکید دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم و مورد توجه سرکار خانم دکتر صادق وزیر محترم راه و شهرسازی بوده و اخیراً خانم وزیر یکی از نخبگان وزارتخانه را که سوابق آکادمیک و اجرایی و مدیریتی قابل اعتنایی در کارنامه خود دارد، به سرپرستی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزیده است.

به گزارش تین نیوز، رضا اکبری روز سوم آبان 1403 به عنوان سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منصوب شد. او فارغ التحصیل ممتاز دکتری مهندسی عمران(سازه) از دانشگاه تهران است و بیش از دو دهه در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت داشته است.

به لحاظ سلسله مراتب شغلی و اجرایی و مدیریتی در سطوح مختلف از کارشناسی در اداره راه و ترابری شهرستان تا رئیس اداره و معاون مدیرکل، مدیرکل دفاتر ستادی، ابتدا بمدت یکسال معاون راه های فرعی و روستایی سازمان و بیش از ۴.۵ سال در سمت معاون راهداری و عضو هیات عامل سازمان تجربه کسب  نموده است.  

◄ رضا اکبری رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شد

اکبری در سطوح مدیریتی در همین سازمان بعنوان فردی خوش فکر و خلاق و اثر گذار فعالیت داشته و از ویژگی برجسته وی توجه به استفاده از نخبگان و استفاده از نوآوری و فناوری های جدید در امور اجرایی و شایسته سالاری در انتصابات زیر مجموعه بوده است. هوشمند سازی و سیستمی سازی و داده محور شدن حوزه راهداری از مهمترین اقدامات اثرگذار در دوران تصدی وی در معاونت راهداری بوده است که در ارتقای عملکرد و برنامه محور شدن این حوزه بسیار موثر بوده است. سابقه قریب به پنج ساله اخیر حضور وی در هیات عامل سازمان نیز مکمل نگاه راهبردی و مدیریتی وی در امور حمل و نقل و راهداری کشور را موجب شده است.  

در کنار وظایف سازمانی و هدایت امور راهداری، طراحی و پیاده سازی و توسعه سامانه های مدیریت نگهداری زیرساخت‌ها از جمله سامانه مدیریت روسازی(PMS)، سامانه مدیریت پل ها و ابنیه فنی(BMS)، سامانه مدیریت ایمنی و رتبه بندی راه ها (SMS)، سامانه جامع راهداری ( RMS)، پیاده سازی سامانه شناسایی و اولویت بندی نقاط پر تصادف (BSS)، و پیاده سازی طرح هایی از جمله طرح واکنش سریع (طوس)، طرح ملی ابرار(اقدام برای راه های روستایی) برای نخستین بار در کشور از جمله اقدامات دوره تصدی وی بوده است.

رضا اکبری همچنین بعنوان پژوهشگر برتر وزارت راه و شهرسازی معرفی شده و مولف مقالات متعدد علمی معتبر و بین المللی و نیز دارای تالیفات و ترجمه کتب تخصصی می باشد. حضور وی در دوره های آموزشی بین المللی، مشارکت در پروژه های متعدد پژوهشی و عضویت در انجمن ها و مجامع معتبر علمی بخشی از کارنامه علمی وی طی سال های گذشته بوده است.

امید آن است که حضور وی به عنوان فردی جوان، علمی و اجرایی با کارنامه موفق نوید بخش تحول در بخش های مختلف سازمان راهداری و بهبود عملکرد و نیز رضایتمندی جامعه ذینفعان از جمله مردم و صنوف ذیربط بخش حمل و نقل، شرکت های حمل و نقلی و نیز ارتقای معیشت رانندگان و راهداران خدوم کشور باشد.

این انتصاب در 3 آبان ۱۴۰۳ توسط خانم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    میشه لطفا بنویسید که پذیرش وی در دانشگاه از طریق سهمیه بوده است یا نه؟
    سوابق اجرایی دارد یا خیر؟

  • ناشناس

    درود
    اگرچه آقای دکتر اکبری هم وابسته به همان مجموعه قبل است اما امیدوارم بتوانند در سروسامان دادن به مدیریت ادارات کل به ویژه برای رسیدگی به استان های محروم اقدام جدی نمایند.

  • کاوه

    اون ریس میره اون‌یکی ریس میاد چه فرقی به حال عملکرد سازمان داره
    چند روز پیش برا استخدام راننده سنگین رفتم راهداری استان البرز حقوق راننده پایه یک ماهی ۱۱ تا ۱۲ میلیون جالبه ۲ میلیارد سفته هم باید امضا کنی در حالی که حقوق راننده سنگین بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون
    سوال اینجاست: کسی که جان مردم را با حداقل حقوق نجات میده باید ازش سفته ۲ میلیاردی گرفته بشه
    از پلیس یا آتش نشان هم ۲ میلیارد سفته میگیرن........

  • ناشناس

    دودوره رئیس سازمان حمل و نقل بوده وهیچ کار مفیدی رادراین بخش انجام نداده وبازهم انجام نخواهد داد.

  • ناشناس

    اکبری چون اخلاق ندارن اگه رییس جمهور هم بشه آدم مناسبی نخواهد بود، سازمان راهداری و حمل و نقل با مردم ارتباط زیادی دارد ارباب رجوع و رانندگان و دهیار و شورا
    اکبری با چهار تا لیسانس و فوق لیسانس صحبت کردن بلد نیست وای بحال مردم