ایمن سازی نقاط مستعد حادثه به اعتبار سنگینتری نیاز دارد
حفظ و بهسازی جادههای فعلی کشور، افزایش ایمنی راهها و افزایش نظارت بر وضعیت جادهها بخشی از برنامههای سازمان راهداری به عنوان یکی از مهمترین معاونتهای وزارت راه و شهرسازی به حساب میآید. در کنار آن تلاش برای کمک کردن به نوسازی ناوگان جادهای نیز یکی دیگر از اصلیترین دغدغههایی است که باید از سوی سازمان راهداری فکری جدی برای آن صورت گیرد.
حفظ و بهسازی جادههای فعلی کشور، افزایش ایمنی راهها و افزایش نظارت بر وضعیت جادهها بخشی از برنامههای سازمان راهداری به عنوان یکی از مهمترین معاونتهای وزارت راه و شهرسازی به حساب میآید. در کنار آن تلاش برای کمک کردن به نوسازی ناوگان جادهای نیز یکی دیگر از اصلیترین دغدغههایی است که باید از سوی سازمان راهداری فکری جدی برای آن صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل این سازمان در جدیدترین صحبتهای خود اعلام کرده که سازمان راهداری ۳۰۰۰ نقطه پرحادثه را در جادههای کشور شناسایی کرده که پس از انجام محاسبات به ۱۵۰۰ نقطه حادثهخیز رسیده است. این سازمان برای رسیدگی به این مناطق و اصلاح شرایط آنها به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کشاورزیان بار دیگر تاکید کرده که برای ایمن سازی نقاط مستعد حادثه به اعتبار سنگینتری نیاز دارد و دولت باید در این زمینه به سازمان راهداری کمک کند. این صحبت در حالی مطرح شده که طبق قانون ۶۰ درصد از جرائم برون شهری وصول شده نیز باید در اختیار سازمان راهداری قرار گیرد که طبق اعلام کشاورزیان در سال گذشته ۳۵ درصد از این اعتبارات به سازمان راهداری تخصیص یافته است.
این صحبتهای جدید در حالی مطرح شده که چندی قبل کشاورزیان برای انجام راهداری درخواست منابع اعتباری جدید کرده بود. وی گفته بود با توجه به آمار راههای کشور حدود ۴۵ درصد از اعتبارات مورد نیاز به صورت ملی و ۵۵ درصد به صورت استانی باید تامین شود تا با رسیدن این منابع به ۳۵۰۰ میلیارد تومان امکان راهداری مناسب و به موقع به وجود آید.