◄ «بیباری» مشکل بزرگ فعالان حملونقل جادهای است
مدیرکل دفتر حملونقل کالا و بار سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور گفت: آمار بار کشور با تعداد ناوگان فعال همخوانی نداشته و فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.
![«بیباری» مشکل بزرگ فعالان حملونقل جادهای است](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/zM5o6q31JYyf/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLKAgM4QR765f/%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D8%BA%D9%84%D9%87.jpg)
مدیرکل دفتر حملونقل کالا و بار سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور گفت: آمار بار کشور با تعداد ناوگان فعال همخوانی نداشته و فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش تیننیوز، غلامحسین دغاغله گفت: میانگین پیمایش ناوگان جادهای ۴۵ تا ۵۰ هزار کیلومتر است بهطوریکه فعالان این بخش در شرایط سخت و با بهرهوری پائین گذران زندگی میکنند و بیباری فعالان این عرصه را بهشدت رنج میدهد.
او تصریح کرد: در سالهای اخیر با افزایش ناوگان کالا و بار روبرو هستیم. افراد با دریافت تسهیلات و تأمین برخی منابع اقدام به خرید کامیون کرده و در جادهها مشغول هستند.
به گزارش روابطعمومی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان اردبیل دغاغله گفت: سازمان راهداری ناچار به اجرای محدودیت برای ناوگان قدیمی است. این اقدام به دلیل مسائل زیستمحیطی و کاهش مصرف سوخت است.
مدیرکل دفتر حملونقل کالا و بار سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۴۰ خودروی با عمر ۵۰ سال در کشور فعالیت میکند.
دغاغله گفت: نوسازی خودروهای مسافربری از طریق اعتبارات داخلی سازمان و نوسازی ناوگان حمل کالا از طریق وزارت نفت تأمین میشود.
مدیرکل دفتر حملونقل کالا و بار سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور در ادامه گفت: از تردد کامیونهای با عمر بالای ۵۰ سال از ابتدای سال 97 در سطح جادهها جلوگیری خواهد شد.
او به نقش ۴ درصدی این حوزه را در تولید ناخالص کشور اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری در راستای حذف واسطهها بدون نگاه بومی و یا غیربومی و یا اولویتبندیهای خاص توجه یکسان به همه فعالان حملونقل بار و کالاست تا به شکل عادلانه فعالان این بخش بتوانند در جابجایی کالا نقشآفرینی کنند.
دغاغله گفت: سیاست سازمان راهداری الکترونیکی شدن فعالیت است تا شرایط حملونقل ایمن و راحت با استفاده از سیستم آیتی و فناوریهای جدید فراهم شود.
او گفت: احداث شهرک حملونقل و پارکینگ برای استفاده عموم است که مسلماً در قبال ارائه خدمات قطعاً دریافت و تأمین بخشی از هزینهها ضروری به نظر میرسد.