بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

صادرات ۳۵۴ هزار تنی کالا از مرز آستارا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رشد ۳۳ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز آستارا خبر داد.

صادرات ۳۵۴ هزار تنی کالا از مرز آستارا
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رشد ۳۳ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز آستارا خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۴ هزار تن کالا از این مرز صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی نیک فهم با اشاره به ترانزیت ۳۲۳ هزار تنی کالا در استان در فصل بهار امسال، اظهار کرد: ۳۱۲ هزار تن مربوط به مرز آستارا و ۱۱ هزار تن نیز مربوط به مرز انزلی بوده است.

نیک فهم با بیان اینکه در مدت یادشده بیش از ۲۳۹ هزار تن کالای ترانزیت ورودی از مرزهای استان وارد و بیش از ۸۴ هزار تن کالای ترانزیت خروجی از استان خارج شده است، افزود: شاهد افزایش ۱۲۲ درصدی کالای ترانزیت ورودی و رشد ۵۶ درصدی کالای ترانزیت خروجی هستیم.

وی انواع آرد و گندم را عمده ترین کالای ترانزیتی ورودی و سیب زمینی و چای را مهمترین کالای ترانزیت خروجی از آستارا دانست و گفت: بیش از ۳۸ هزار تن کالای وارداتی در همین زمان از مرز آستارا وارد شده که از کاهش ۲۶ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

او از رشد ۳۳ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز آستارا خبر داد و بیان کرد: بیش از ۳۵۴ هزار تن کالا از این مرز صادر شده است که می توان از میوه و تره بار و انواع کاشی به عنوان کالاهای عمده صادرشده از مرز آستارا نام برد.

وی افزود: در بخش حمل و نقل بین المللی شش شرکت مربوط به کالا و یک شرکت مربوط به مسافر است. همچنین بیش از ۱۸۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان فعالیت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.