بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

رفع ۵ نقطه حادثه خیز در جاده های همدان

طی سه ماهه نخست سال پنج نقطه حادثه خیز در محورهای استان رفع شده است.

رفع ۵ نقطه حادثه خیز در جاده های همدان
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اجرای چهارهزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در راه های این استان خبر داد و افزود: طی سه ماهه نخست سال پنج نقطه حادثه خیز در محورهای استان رفع شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد آهکی با اشاره به نقش بسزای ایمن سازی حریم راه ها در کاهش حوادث رانندگی گفت: اغلب حوادث جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی را در تصادفات جاده ای دارد.

آهکی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال ۵ نقطه حادثه خیز در محورهای استان رفع شده و تا پایان سال به ۲۰ نقطه خواهد رسید، اظهارکرد: ایمن سازی حریم راه باعث ایجاد محیطی عاری از موانع در حاشیه جاده می شود که در صورت خروج ناگهانی و عمدی خودرو از جاده، راه با حاشیه ایمن بخشنده بوده و از وقوع تصادفات ناگوار پیشگیری می شود.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ، نگهداری و ایمن سازی حریم راه ها، تصریح کرد: حفظ و صیانت از حریم راه ها جزو خط قرمز راهداری محسوب می شود در همین راستا از ابتدای سال جاری با ۸۱۷ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، دسترسی های غیرمجاز و عبور تاسیسات برخورد قانونی شده است.

آهکی در پایان گفت: طی سه ماه اول سال افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ عدد تابلو و علائم، ۴۶۸ مورد خاکریزی نقاط پرتگاهی،سه کیلومتر نیوجرسی، پنج کیلومتر روشنایی،۸۱ مورد ترانشه برداری، ۹۸ مورد پاکسازی پارکینگ حاشیه راه و... در سطح راه های استان همدان اجرا و نصب شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.