بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

صدور مجوز فعالیت برای حداقل پنج شرکت بزرگ مقیاس هوشمند تا پایان سال ۹۹

مجوز فعالیت یک شرکت بزرگ مقیاس حمل‌ونقل هوشمند در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا صادر شده و تا پایان سال جاری مجوز فعالیت برای حداقل چهار شرکت دیگر نیز صادر می‌شود.

صدور مجوز فعالیت برای حداقل پنج شرکت بزرگ مقیاس هوشمند تا پایان سال ۹۹
تین نیوز

مجوز فعالیت یک شرکت بزرگ مقیاس حمل‌ونقل هوشمند در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا صادر شده و تا پایان سال جاری مجوز فعالیت برای حداقل چهار شرکت دیگر نیز صادر می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای این سازمان ضمن اعلام خبر فوق افزود: کلیه شرکت‌های دارای پروانه فعالیت حمل‌ونقل سراسری در صورت فراهم نمودن شرایط و امکانات مطابق دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره برداری از شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا، می‌توانند مجوز شرکت بزرگ مقیاس را دریافت کنند.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح تأسیس شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند بیان داشت: در این طرح علاوه بر امکان استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند، ارتقای بهره‌وری ناوگان با جلوگیری از ترددهای اضافی کامیون‌ها و به‌کارگیری ظرفیت بازار‌گاه‌های الکترونیکی و اینترنتی بار در کشور، امکان به‌کارگیری سبد متنوعی از ناوگان با ظرفیت‌های متفاوت برای حمل همه نوع کالا و محمولات فراهم می‌شود.

دغاغله در ادامه گفت: با راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند نه تنها میزان عملکرد و بهره‌وری ناوگان به‌کار‌گرفته‌شده توسط شرکت افزایش می‌یابد، بلکه فعالیت لجستیکی در چرخه حمل‌ونقل تقویت می‌شود و سرعت در ارائه خدمات افزایش خواهد یافت. همچنین امکان رصد و کنترل فعالیت‌های انجام‌گرفته توسط شرکت حمل‌ونقل سراسری و بازارگاه نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای «عدالت در قیمت گذاری و کاهش واسطه گری و دلالی در حمل‌ونقل کالا» را یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهار داشت: پرداخت الکترونیک کرایه راننده به محض رسید شدن کالا در مقصد الزامی است و با آغاز به کار شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند دسترسی رانندگان به صاحبان کالا از طریق این شرکت‌ها تسهیل و امکان به‌کارگیری بهترین ارائه‌دهنده خدمات حمل بار (راننده و ناوگان) برای هر سفارش فراهم می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: امید است با بهره‌برداری از این طرح گام موثر و محکمی در راستای همسو شدن منافع شرکت‌ها و رانندگان با منافع شرکت‌های هوشمند برداشته شود و شاهد تأمین ایمنی رانندگان، وسایل نقلیه و محمولات آن‌ها باشیم

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.