بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ خواسته به حق رانندگان کامیون ؛ 3 دلیل منطقی برای افزایش 50 درصدی کرایه بار

مشخص نیست شورای عالی ترابری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر چه مبنایی کرایه رانندگان کامیون را در سالجاری 30 درصد افزایش داده اند بدون آن که به گران شدن هزینه ها و جهش تورم توجهی کنند!

خواسته به حق رانندگان کامیون ؛ 3 دلیل منطقی برای افزایش 50 درصدی کرایه بار
تین نیوز

مشخص نیست شورای عالی ترابری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر چه مبنایی کرایه رانندگان کامیون را در سالجاری 30 درصد افزایش داده اند بدون آن که به گران شدن هزینه ها و جهش تورم توجهی کنند!

رانندگان کامیون و تشکل های صنفی آنها خواستار افزایش دست کم 50 درصدی کرایه نسبت به سال گذشته هستند و اعتراض آنها به افزایش 30 درصدی مصوب امسال همچنان ادامه دارد. این اعتراض به صورت روزانه با تماس های مکرر رانندگان با خبرنگاران ما مطرح می شود و آنها خواستار تجدیدنظر و بازنگری در کرایه سالجاری هستند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

رانندگان کامیون از خرید تریلی چینی به قیمت زیر 5 میلیارد تومان استقبال می کنند؟​

رئیس کانون رانندگان اخیرا در مصاحبه خود را ایلنا 3 دلیل مهم برای افزایش 50 درصدی کرایه را برشمرده و افزایش 30 درصدی را به نوعی بی انصافی تشبیه کرده است. توصیفی که بسیاری از رانندگان آن را ملایم می دانند و معتقدند با افزایش 30 درصدی در حق آنها ظلم مسلم شده است.

دلایلی که موسوی در مصاحبه خود بیان کرده است را در ادامه به اختصار می خوانید:

1. دخالت غیراصولی ستاد تنظیم بازار در کرایه رانندگان کامیون

این مقام مسئول به عنوان نماینده رانندگان بر این باور است که نرخ کرایه نباید از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین شود. به گفته وی دو سال اخیر که قیمت گذاری از سوی ستاد تنظیم بازار انجام شده برخی نکات از نظر این ستاد دور مانده است. به عنوان مثال هیچ افزایشی برای حق توقف کامیون در نظر گرفته نشده است در حالی که یک راننده کامیون برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری ساعت ها معطل می ماند.

2. بی توجهی به گران شدن قیمت کامیون و افزایش هزینه خواب سرمایه

می دانیم که بانک ها سالانه بین 18 تا 23 درصد سود به سپرده های بلند مدت می پردازند. شنیده می شود برخی بانک ها با ابزارهایی مثل صندوق های سرمایه گذاری نرخ سود را به 26 درصد هم رسانده اند. با این وصف و با توجه به قیمت 3 تا 5 میلیاردی کامیون ها، هزینه خواب سرمایه بسیار افزایش یافته است. به بیان دیگر اگر رانندگان کامیون خود را بفروشند و سرمایه شان را در بانک بخوابانند پولی که عاید آنها می شود قابل توجه است و با این هزینه خواب سرمایه دیگر، کار سنگین رانندگی توجیهی ندارد.

3. افزایش سرسام آور هزینه تعمیرات و نگهداری

مراجع تصمیم گیر درباره کرایه بار رانندگان کامیون نسبت به افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری بی تفاوت هستند. به گفته رئیس صنف رانندگان هزینه تعمیرات ماهانه یک کامیون یا تریلی این روزها بسیار سرسام آور شده است. به عنوان مثال یک واشر سرسیلندر یک میلیون و دویست هزار تومان و دستمزد نصب آن بیش از 2 میلیون تومان است و هزینه تعویض روغن کامیون 5 الی 6.5 میلیون تومان تمام می شود.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امید اولیای

    سلام وخسته نباشید کارایه کامیون به حلق دلال گاراژ دار می رود نخوابیدن وخستگی و برچسب بی فرهنگی برای راننده می ماند

  • کاوه

    صنعت شکست خورده حمل ونقل روزهای آخرش را سپری می‌کند....

  • قاسم

    فقط بر شرکتهای بار بری نظارت و کنترول شود که دهن راننده وکامیون داران رو سرویس کردن راه حل هم اینه که ریس اتحادیه نباید شرکت باربری داشته باشه وگرنه شریک دزد و رفیق قافله هستن

  • رسول

    واقعا با این جاده ها و با این وضعیتی که پلیس راه و اداره راه درست کردن و بنادر قدیمی و کمبود بار و اسقاط نشدن ماشینای فرسوده و روی کار اُمدن آدمایی که مال این صنف نیستن زجر رانندگی و کامیونداری بی انتهاست

  • حسین

    سلام اشتباه شده واشر سر سیلندر موتورسیکلت ۱۲۰۰ با اجرت ۲ تومنه واسه کامیون ارزون تره اینارو کی میرسونه واست

  • محمد مهدی هراتی زاده

    سلام رانندگان اگر از شاخص استاندارد در بهره برداری و مقررات عمومی حمل کالا و ماده ۱۴ اصلاحی تخلفات رانندگی تبعیت کنند نرخ در معادلات بازار تعیین خواهد شد نیازی به نرخ دستور نیست.
    راهکارهای جبرانی عموما به زیان کامیوندار تمام شده ،یعنی یکسر خالی، ظرفیت تناژ اضافی. سفرهای بی وقفه.... بازار را بصورت کاذب اشباه می کند و هزینه ها تصاعدی می گردد.

  • راننده

    والله بخدا هیچکجا۳۰درصد هنوزگرون نکردن،بعدشم بعضی جاها ۲۰درصدگرون کردن ولی خداوکیلی همونا کمیسیون میگیرن خب چه دخلی برا ما داره همون همونه فقط واسه باربریها ودلالای بار ۳۰درصدگرون شده خب یه نظارتی اگه باشه ببینن چجور دارن باربریها عین مارافعی نشستن کرایه رانندگان رامیگیرن ویه آبم روش اونوقت متوجه حرفهای مامیشن بعدشم هزینه‌ای سرسام آور آدم جرئات تعمیریجای کوچیک ماشین رانداره اصن جرئات بازکردنشانداریم چه برسه به تعمیرش

  • فرشید

    من راننده نیستم ولی ماشین خریدم و دست راننده هست .حدود ده میلیارد پول ماشینم هست ‌.در سال متوسط ماهی هفتاد میلیون گیر من نمیاد در صورتی که همین پول در بانک ماهی حدود دویست و سی میلیون سود گیرم میاد .اگر ماشین بفروشم راننده بنده خدا بیکار میشه

  • ناشناس

    کرایه حمل بار بیش از این به صلاح اقتصاد نیست دولت باید بر قیمت لاستیک ولوازم یدکی و همچنین کمیسیون باربری ها که تقریباً حدود ۲۰درصد کرایه هست نظارت داشته باشد

  • مهدی

    در کشور ما قیمت یک کامیون با یک خانه برابر حقوق یک راننده اندازه یک پزشک عمومی و درآمد صاحب کامیون اندازه حقوق یک جراح است و هزینه گرانی کالاهای جابجایی از جیب مردم می رود ودولت هم هیچ کاری برای بهبود ازجمله حمل ونقل سراسری و راه آهن انجام نمی دهد...

  • ناشناس

    سلام ما راننده ها چکار کنیم به دست این باربری ها که کمیسیون خودرا 30درصد بالا برده ولی به راننده که میرسه10 درصد بالا برده میگه کارخانه ها بیشتر از این قبول نمی کنند مگر کرایه مارا کارخانه دار تعیین میکندچرا کسی رانداریم حمایت از این قشر بکند