بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

محدودیت‌های کرونایی نوروز/صدور بلیت اتوبوس فقط برای صندلی کنار پنجره

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری گفت: نوروز امسال فقط بلیت اتوبوس صندلی‌های کنار پنجره فروش می‌رود و مسافران می‌توانند تخلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و سواری کرایه را با تلفن ١٤١ در میان بگذارند.

محدودیت‌های کرونایی نوروز/صدور بلیت اتوبوس فقط برای صندلی کنار پنجره
تین نیوز |

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری گفت: نوروز امسال فقط بلیت اتوبوس صندلی‌های کنار پنجره فروش می‌رود و مسافران می‌توانند تخلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و سواری کرایه را با تلفن ١٤١ در میان بگذارند.

به گزارش تین نیوز، «داریوش باقرجوان» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تا این ساعت سفرهای ضروری با خودروی عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برقرار است و سازمان راه‌داری موظف به تامین ناوگان سفر برای نوروز ١٤٠٠ است.

وی ادامه‌داد: ۱۴ هزار و ٢٠٠ دستگاه اتوبوس، ٢٣ هزار دستگاه مینی بوس و ٣٣ دستگاه سواری کرایه با ١١٠ هزار راننده و کمک راننده برای انجام سفرهای نوروزی پای کار هستند اما توصیه موکد سازمان راهداری منع سفر برای توقف گسترش زنجیره ویروس کرونا است.

این مسوول درباره شرایط و ضوابط فروش بلیت اتوبوس و کرایه سواری گفت: چه در خودروهای چهار ردیفه و چه خودروهای سه ردیفه فقط باید بلیت صندلی کنار پنجره به فروش برود.

وی اظهار داشت: هر مسافری که شاهد بود صندلی کناری او فروخته شده است، به سرعت اعتراض کند و علاوه بر آن از طریق روش‌های اطلاع‌رسانی شکایت خود را به سازمان راه‌داری اطلاع دهد.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راه‌داری خاطرنشان‌کرد: نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق پلیس راه وجود دارد اما اطلاع‌رسانی به موقع مسافران موجب جلوگیری از تخلف در لحظه سفر خواهد شد.

وی گفت: برای کرایه سواری عمومی نیز که چهار مسافر ظرفیت دارد، باید برای سه مسافر بلیت فروخته شود.

باقرجوان بیان‌داشت: استعلام کرونایی مسافران هنگام خرید بلیت انجام می‌شود و برای مسافرانی که استعلام آنان مثبت باشد بلیت صادر نمی‌شود.

وی درباره سوار کردن مسافران بین‌راهی نیز گفت: امکان استعلام در لحظه از طریق شماره ملی مسافر وجود دارد و رانندگان حق ندارند بدون وجود صندلی خالی کنار پنجره و استعلام کرونا مسافر بین راهی سوار کنند.

این مسوول از مسافران خواست تا از سه طریق سامانه ١٤١، سامانه پیامکی ٣٠٠٠١٤ و از طریق شماره‌هایی که در کارت هایی در اتوبوس ها گذاشته شده،  هر گونه تخلف در جریان سفر را به مسوولان اطلاع دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.