بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

یک میلیون دستگاه نوروز ۱۴۰۱ خودرو وارد گیلان شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت هشتم فروردین ماه جاری، بیش از یک میلیون خودرو وارد گیلان شد.

یک میلیون دستگاه نوروز ۱۴۰۱ خودرو وارد گیلان شدند
تین نیوز

فریبرز مرادی اظهار داشت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار استان یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۰۶  دستگاه خودرو وارد و ۸۶۵ هزار و ۸۲۲ خودرو از استان خارج شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: این تعداد ورودی و خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش در ورودی خودرو به استان و ۲۴ درصد خروجی به استان را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بیشترین میزان ورودی خودروها به استان را از طریق محور آزادراه قزوین - رشت با میزان تردد ۵۴۱ هزار و ۲۹۴  وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر– چابکسر با میزان تردد۳۶۸ هزار و ۳۶۸ وسیله نقلیه  عنوان کرد.

مرادی تصریح کرد: همچنین  از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا پایان وقت هشتم فروردین ماه بیشترین میزان خروجی خودرو ها از استان از طریق محور چابکسر - رامسر با میزان تردد ۳۳۷ هزار  و ۲۹وسیله نقلیه بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای طرح ساعت اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و متوسط سرعت وسایل نقلیه در ساعت اوج ۶۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان؛ طی این مدت ۱۹ هزار و ۸۷۶سفر درون استانی و برون استانی با وسایل نقلیه عمومی(از مبدا داخل استان ) انجام شده است که یکصد هزار و ۴۵۶  مسافر در این سفرها جابجا شده اند.

مرادی تصریح کرد: تعداد سفرها و تعداد مسافران حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰ درصد و ۱۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت هشتم فروردین ماه جاری، ۱۰ هزار و ۱۸۳ تماس از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت و توسط کارشناسان مربوطه پاسخ داده شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.