بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ اخبار جاده‌ای در نوروز ۹۵ / از افزایش ۵۰ نفری تلفات رانندگی طی چهار روز تا گرفتاری بیش از ۹هزار خودرو در برف

◄ اخبار جاده‌ای در نوروز ۹۵ / از افزایش ۵۰ نفری تلفات رانندگی طی چهار روز تا گرفتاری بیش از ۹هزار خودرو در برف

تین نیوز| آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی طی ایام تعطیل نوروزی از تاریخ 25 اسفند تا ششم فروردین برابر با 230 نفر گزارش شد و تا پایان روز دهم به 270 نفر افزایش یافت که 40 درصد تلفات بر اثر واژگونی و خروج از جاده به دلیل خستگی و خواب آلودگی بود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، طی طرح نوروزی حدفاصل 25اسفند 94  تا 15 فروردین 95، بیشترین اخبار در حمل‌ونقل جاده ای مربوط به وضعیت ترافیک راه ها، زمان سفر و اطلاعات هواشناسی بوده است و تاثیر بارش برف و باران و میزان تخریب و انسداد جاده ها نیز از دیگر عناوین مهم به شمار می رود. بر همین اساس مهمترین اخبار جاده ای طی تعطیلات نوروزی را می توانید در زیر مشاهد کنید.

جان‌باختن 230 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در دور نخست سفرهای نوروزی
سرهنگ قاسميان با تشریح وضعیت تصادفات و تلفات رانندگی در دور نخست سفرهای نوروزی گفت: از تاریخ 25 اسفند 94 تا روز جمعه 6 فروردین که دور نخست سفرهای نوروزی را پشت سر گذاشتیم متاسفانه 230 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند.

جانشین پلیس راه کشور‌ با بیان اینکه  اکثر تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوست، ادامه داد: 40 درصد از تصادفات به دلیل خروج از جاده و واژگونی خودروها رخ داد که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

ورود تانکرهای حامل سوخت عراقی به کشور از فردا متوقف می شود
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ورود تانکرهای سوخت رسان عراقی به کشور و ترانزیت سوخت از فردا (پنجشنبه 12 فروردین) تا ساعت 24 روز 14 فروردین ماه متوقف می شود.

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه افزود: این تصمیم با توجه به دور دوم تعطیلات پایانی نوروز 95 در راستای اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و براساس بخشنامه اداره ترانزیت و پایانه های مرزی کشور اجرا می شود.

بارندگی چهار میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت به جاده های شهرستان پاوه وارد کرد
ابراهیم شهریاری روز چهارشنبه به ایرنا افزود: بیش از 15 مورد ریزش کوه در محورهای پاوه به روانسر، پاوه به باینگان و پاوه به نوسود و نودشه طی روزهای اخیر روی داد که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی میزان بارندگی های سه روز اخیر در شهرستان پاوه را 175 میلیمتر عنوان کرد و گفت: پاوه با یک هزار و 123 میلیمتر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون پربارش ترین نقطه استان کرمانشاه بوده است.
 
ثبت 270 مرگ در تصادفات نوروزی
بر اساس آمار اورژانس کشور تا تاریخ 10 فرودین در حوادث رانندگی در این مدت تاکنون 270 نفر فوت کردند، همچنین 22 هزار و 137نفر مصدوم شدند که از این تعداد 18هزار و 510 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

مجتبی خالدی روز سه شنبه افزود: از ابتدای طرح سلامت نوروزی (26 اسفند 94)، اورژانس کشور تاکنون 100 هزار و 913 ماموریت انجام داده که 22 هزار و 137 مورد آن مربوط به تصادفات رانندگی و 78 هزار و 776 مورد مربوط به حوادثی غیر از تصادفات رانندگی بوده است.

میزان خسارات وارده به راه‌های کردستان مشخص نیست
مدیر راهداری اداره‌‌کل راهداری کردستان در تاریخ 10 فروردین گفت : 50 تا 60 نفر در راه‌مانده در راهدارخانه گردنه خان در مسیر سقز-بانه اسکان داده شدند.

محمد راشد مدرس‌گرجی با یادآوری سیلاب‌های دو روز گذشته و ریزش کوه در مسیرهای مواصلاتی استان، خساراتی به راه‌های استان وارد شده که میزان خسارت وارد شده هنوز مشخص نیست.

افزایش آمار سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده‌ای
محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه طی 20 روز اخیر 300 نفر بر اساس تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند گفت: این میزان تلفات رانندگی در یک مقطع بیست روزه بسیار زیاد است.

سرهنگ حمیدی با بیان اینکه حجم تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است ادامه داد: به رغم اقدامات زیاد پلیس و دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت اقدامات پیشگیرانه از تصادفات رانندگی اما این میزان تلفات رانندگی در یک مقطع بیست روزه بسیار زیاد است.

میانگین تخلف سرعت در جاده های خراسان رضوی 5 درصد بیش از میانگین کشوری است
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: میانگین تخلفات مربوط به سرعت در جاده های خراسان رضوی پنج درصد بیش از میانگین کشوری آن است.

سردار تقی مهری با بیان اینکه «این استان از جمله پرترددترین استان های کشور در تعطیلات نوروزی است» افزود: با این حال وضعیت این استان در حوزه حوادث بسیار مطلوب است بطوریکه آمار تصادفات و تلفات حوادث جاده ای استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

9200 خودرو در جاده ها زمین گیر شدند
مدیرکل تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از در راه ماندن 7500 مسافر و 9200 خودرو به دلیل فقدان زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی یا نقص فنی، در دور نخست سفرهای نوروزی (از بیست و هشتم اسفند 1394 تا هفتم فروردین ماه امسال) خبر داد.

علی ناوی بیان داشت:  16 هزار و 700 کیلومتر از جاده های کوهستانی در هفته نخست امسال زیر پوشش برف بود.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.