◄ جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد
روابط عمومیها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و افکارسنجی از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و سیاستگذاریها را کاهش دهند.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد گفت: روابط عمومیها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و افکارسنجی از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و سیاستگذاریها را کاهش دهند.
به گزارش تین نیوز از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت؛ روز ارتباطات و روابط عمومی افزود: روابط عمومیها که حلقه ارتباطی میان شهرداریها، شوراها و افکار عمومی محسوب میشوند، باید از طریق ابزارهای ارتباطی و روشهای جدید افکارسنجی در فضای شبکهای و رسانهای امروز که کاربران متعددی در آن مشغول فعالیت هستند از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و برنامهریزی ها و سیاستگذاری ها را کاهش دهند و موفقیت و اثرگذاری در این فضای جدید و پرتلاطم قطعا نیازمند گفتمان و راهبردهای جدیدی است.
وی تصریح کرد: روابط عمومیهای دانش بنیان ضمن شناسایی فرصتها و تهدیدها و با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرایند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع میکنند.
جمالی نژاد ادامه داد: در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، جایگاه روابط عمومیها به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امور آگاه سازی و امیدآفرینی، پاسخگویی به انتظارت و مطالبات مردمی، فراهم کردن فضایی مناسب برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمانها و ایجاد سرمایه اجتماعی در زمینه فعالیت های صورت گرفته، انکارناپذیر است و روز ارتباطات و روابط عمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامه ها و اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افقها و چشم اندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامههای موثر در فضای شبکهای و رسانهای امروز برای ایجاد تحول در مدیریت شهری، برنامهریزی برای تحقق عملی روابط عمومیهای دانش بنیان در شهرداریها و شوراهاست، افزود: این ساختار با بهکارگیری موثر فناوریهای پیشرفته ارتباطی و اطلاعاتی، بهرهگیری از ایدههای خلاقانه، دانش محور و تخصصگرا بودن، اتکا به یافتههای پژوهشهای کاربردی، گسترش سواد رسانهای، آیندهپژوهی، یاددهی و یادگیری مستمر؛ ضمن شناسایی فرصتها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرایند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع میکند.
جمالی نژاد اضافه کرد: در این عرصه از روابط عمومی شهرداریها و شوراها انتظار می رود ضمن رصد و پایش اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، فضای رسانهای عرصه مدیریت شهری و افکار عمومی جامعه و شهروندان را با توجه به چارچوبهای قانونی و حقوقی، تبیین وظایف متعدد و معرفی ابعاد جدید خدمات شهرداریها، پرهیز از بزرگنماییها و فعالیتهای تبلیغاتی مرسوم و بیان صحیح و واقعی مسایل و مشکلات اصلی مدیریت شهری در موضوعاتی مانند تامین درآمدهای پایدار شهری، توسعه حمل و نقل عمومی، بافتهای فرسوده، حاشیه نشینی به درستی هدایت، مدیریت و به صورت علمی اقناع کنند.