بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

تحریم هوایی ایران دور خورد/ ورود دو فروند ایرباس A340 از لیتوانی به ایران

طبق گزارش ها، دو فروند هواپیمای ایرباس A340 متعلق به شرکت لیزینگ گامبیایی Macka Invest از لیتوانی و به ایران منتقل شده است.

تحریم هوایی ایران دور خورد/ ورود دو فروند ایرباس A340 از لیتوانی به ایران
تین نیوز

طبق گزارش ها، دو فروند هواپیمای ایرباس A340 متعلق به شرکت لیزینگ گامبیایی Macka Invest از لیتوانی و به ایران منتقل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از رسانه های فارسی زبان خارجی، بر اساس گزارش هایی که در رسانه های لیتوانی منتشر شد، این دو هواپیما در فرودگاه شیائولیای (SQQ) در لیتوانی پارک شده بودند. آنها در فوریه 2024 پس از اعلام اینکه به سمت سریلانکا و فیلیپین می روند، موفق به خروج از لیتوانی شدند.

این دو هواپیما پس از رسیدن به حریم هوایی ایران، فرستنده های خود را خاموش کرده و در دو فرودگاه مجزا در این کشور خاورمیانه فرود آمدند: مهرآباد تهران (THR) و فرودگاه کنارک چابهار (ZBR).

به نظر می رسد که دو هواپیمای A340 در حال حاضر با شرکت هواپیمایی ماهان ایر ایران که تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، در خدمت باشند.

مقامات لیتوانی از ترس پیوستن سومین ایرباس  A340 متعلق به همان شرکت گامبیایی به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است همان مسیر دو هواپیمای دیگر را طی کند ممنوع الخروج شدند و در فرودگاه Šiauliai باقی ماند.

این اولین بار نیست که هواپیماهای A340 بر خلاف تحریم های بین المللی به ایران منتقل می شود.

در سال 2022، چهار هواپیمای ایرباس A340 که در بورکینافاسو ثبت شده بودند، پس از ثبت نقشه های پروازی جعلی که ظاهرا آنها را از آفریقای جنوبی به ازبکستان می برد، در ایران فرود آمدند. همانند دو هواپیمای اخیر، هر چهار هواپیمای مذکور نیز پس از رسیدن به حریم هوایی ایران برای مدت کوتاهی ناپدید شدند، اما اندکی بعد در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران مشاهده شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    دمشون گرم

  • دادخواه

    لطفا سال ساخت این دو فروند اعلام شود. قطعا هر دو بالای ۱۵ سال سن دارند ، بدین ترتیب تحریم دور زده نشد ! تحریم برای ناوگان زیر ۱۵ سال است !