بازدید سایت : ۳۶۳۸۵
ضوابط و شرایط فروش بلیت های بازه زمانی اربعین اعلام شد

فروش چارتری بلیت پروازهای اربعین ممنوع است

ضوابط و شرایط فروش بلیت های بازه زمانی اربعین توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد.

فروش چارتری بلیت پروازهای اربعین ممنوع است
تین نیوز

ضوابط و شرایط فروش بلیت های بازه زمانی اربعین توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام ضوابط و شرایط فروش بلیت پروازهای اربعین خبر داد.

جعفر یازرلو گفت: بازه زمانی پروازهای اربعین از ۲۴ مرداد الی ۹ شهریورماه تعیین شده و عرضه بلیت توسط شرکت های هواپیمایی با هدف مدیریت عرضه و در دسترس بودن بلیت در طول بازه زمانی اربعین به صورت پلکانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: بهای بلیت یک طرفه از استانهای خراسان ها، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شده است.

یازرلو خاطرنشان کرد: بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان های کشور (به استثناء استان های فوق الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر ۵ میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: کلیه قراردادهای چارتری فی مابین شرکت های هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.

وی ادامه داد: به منظور یکسان سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه ای انجام پرواز، مبلغ ۲۵% از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می شود همچنین از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰% از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می شود.

یازرلو افزود: تمامی بلیت های بازه اربعین در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکت های هواپیمایی، دفاتر آنلاین فروش بلیت(OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوائی منتخب معرفی شده شرکت های هواپیمایی به این سازمان صورت می پذیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازرسان این سازمان به صورت حضوری در فرودگاههای کشور و دفاتر فروش یا غیر حضوری از طریق رصد سایتهای فروش بلیت، دریافت شکایت در سامانه حقوق مسافر سازمان یا دریافت گزارشات نهادهای نظارتی نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام و در صورت کشف تخلف نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی مربوطه اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

یازرلو تصریح کرد: با هر گونه نمایش، عرضه و فروش بلیت مسیر عتبات عالیات در بازه اربعین خارج از کانال های تعیین شده برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی به زائران توصیه کرد: هرگونه شکایت خود در خصوص عدم رعایت مراتب فوق را ضمن انعکاس به نمایندگان شرکت های هواپیمایی که در فرودگاهها مستقر خواهند شد از طریق ثبت شکایت در سامانه حقوق مسافر این سازمان(به آدرس caa.gov.ir) پیگیری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.