◄ افزایش بهرهوری شبکه ریلی با متمرکز شدن مدیریت
یک کارشناس حملونقل سیر و حرکت قطارها را یکی از گلوگاههای شبکه ریلی دانست که بر این اساس شبکه ریلی با متمرکز کردن مدیریت میتواند بهرهوری بیشتری داشته باشد.
به گزارش تیننیوز، علیرضا سید وکیلی گفت: این مدیریت متمرکز باید هوشمند و مبتنی بر سیستمهای هوشمند باشد وگرنه بهرهوری ارتقا نمییابد.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و خدمات وابسته نیز ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: موافقم که یکی از گلوگاههای مهم فقدان نظامات آی تی بیس در سیستم سیر و حرکت قطارهاست.
مجید بابایی افزود: منظور از سیر و حرکت هم تنها سیستم گراف حرکت نیست بلکه منظور سیستمی یکپارچه است که کلیه فرایند حمل بار از مبدا تا مقصد شامل بارگیری، سیر قطار، مانورها، تخصیص لکوموتیو، تخلیه و ... را شامل میشود.
وی خاطرنشان کرد: یک مشکل مهم این است که در حال حاضر امکان تحلیل و آنالیز مسایل به تفکیک هر یک از مراحل و بخشها بهسادگی و با دقت برخط وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی یادآور شد: این ضعف ساختاری نیز بهدلیل عدم یکپارچگی بین انواع سیستمهایی است که حتی مکانیزه هم شدهاند اما مفهوم قطار کامل و برنامهای در آن مستتر نیست.
بابایی تاکید کرد: اتفاقا امروز که برنامه جهشی 63 میلیون تن بار برای سال 96 تنظیم شده جای خالی این سیستم بیشتر احساس میشود و بدون تعارف بدون این فناوری امکان مانیتورینگ کامل و برخط شبکه وجود نخواهد داشت.