بازدید سایت : ۳۶۳۸۵

لکه گیری و مرمت محور تهران سمنان مشهد تا پایان سال

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر یک روزه به استان سمنان، از پروژه های اجراشده در حوزه نگهداری، بهسازی و روکش آسفالت محورهای استان سمنان دیدن کرد.

لکه گیری و مرمت محور تهران سمنان مشهد تا پایان سال
تین نیوز

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر یک روزه به استان سمنان، از پروژه های اجراشده در حوزه نگهداری، بهسازی و روکش آسفالت محورهای استان سمنان دیدن کرد.

به گزار تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا سیاهپور در حاشیه بازدید از پروژه های راهداری استان که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام شد، اظهار کرد: پروژه های در دست اجرا از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

سیاهپور از محور پرتردد تهران سمنان مشهد به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نام برد و گفت: همه تلاش این سازمان این است که با اجرای طرح لکه گیری  و روکش آسفالت، سطح ایمنی و ضریب آرامش در این کریدور مهم و پرتردد را افزایش دهد.

وی از برنامه ریزی برای ارتقای سطح خدمات به صورت پایلوت در دو محور در کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: محور تهران سمنان مشهد یکی از این دو کریدور است و قرار است با توجه به ارادت ویژه ایرانیان به آستان مقدس رضوی، حداکثر در یک سال آینده با مرمت و بهسازی و رفع همه خرابی های آن، بسترهای لازم برای سفر ایمن و بی دغدغه زوار بهشت رضوی فراهم شود.

سیاهپور با بیان اینکه تامین اعتبار این پروژه انجام شده است، اظهار کرد: بازدیدهایی از این محور از سوی مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به صورت مستمر انجام می شود تا این پروژه به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری با بیان اینکه فرآیند مرمت  لکه گیری و روکش آسفالت بخش هایی از این مسیر انجام شده است، بیان کرد: عملیات اجرایی در بخش های دیگری از این کریدور مانند گردنه آهوان، مسیر سمنان دامغان و ... در حال انجام است.

وی با اشاره به طولانی بودن کریدور تهران مشهد، گفت: انتظار می رود با تلاش همکاران راهداری و با نظارت های مداومی که در حال انجام است، عمده این مسیر که در محدوده جغرافیایی استان سمنان است تا سه ماه اول سال ۱۴۰۴ به پایان برسد.

سیاهپور با بیان اینکه در حوزه ابنیه فنی نیز طرح های پیش بینی شده براساس برنامه زمان بندی شده در حال اجراست، افزود: در کنار اجرای پروژه های راهداری، بخشی از پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از جمله اجرای عملیات شانه سازی، روکش آسفالت، خط کشی، ایمن سازی، نصب تابلوها و علائم، با استفاده از ظرفیت دستگاه ها و ادوات راهداری و به صورت امانی در دست اجراست.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری با اشاره به تردد میلیونی کاربران جاده ای از محورهای استان سمنان گفت: با تلاش همکاران راهداری و با نظارت دقیق بر اجرای پروژه ها، زمینه ای فراهم شود که محورهای استان با بالاترین ایمنی در اختیار زوار و مسافران قرار گیرد.

وی از برنامه ریزی برای اصلاح نقاط حادثه خیز شناسایی شده در استان سمنان خبر داد و افزود: فرآیند اصلاح همه نقاط حادثه خیز معرفی شده از سوی پلیس راه با حساسیت و جدیت در حال پیگیری است. با هدف ایمن سازی بیشتر مسیر بزرگراهی امام رضا (ع) یک پروژه دیگر نیز  در این مسیر در دست اجراست که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ان شاءالله تا پایان سال ایمن سازی و اصلاح خواهد شد.

او با اشاره به فراوانی حوادث جاده ای و بخصوص واژگونی ها در استان سمنان، ادامه داد: براساس نظر کارشناسان، مهم ترین دلیل وقوع واژگونی ها، خواب آلودگی رانندگان و بی توجهی به جلو است که بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ سازی در این بخش است. بدون تردید توقف های گاه به گاه و استراحت رانندگان در مجتمع های بین راهی تا حد زیادی می تواند به کاهش واژگونی ها در استان سمنان کمک کند. ضمن اینکه اصلاح همه نقاط حادثه خیز با بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی نیز می تواند در این بخش راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: با تلاش همکاران ما در راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، تاکنون بیش از نیمی از نقاط حادثه خیز شناسایی شده به طور کامل رفع شده اند و عملیات اصلاح ۵۰ درصد باقی مانده در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.