بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

◄ ظرفیت نفتکش ملی ایران " بی‌نظیر " است

◄ ظرفیت نفتکش ملی ایران " بی‌نظیر " است

تین نیوز | مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، ظرفیت این شرکت را در مقایسه با شرکت های بزرگ دنیا، بی نظیر توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز، علی‌ اکبر صفایی در یک نشست خبری با بیان این که «بسیاری از اطلاعات شرکت ملی نفتکش، قابل ارائه نیست» اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش در حال حاضر تمامی امور مربوط به صادرات و واردات همه محصولات نفتی ایران را انجام می دهد.

صفایی، ظرفیت شرکت ملی نفتکش ایران را بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: جدیدترین آمار و ارقام یکی از شرکت‌های مشاور معتبر دنیا در خصوص کشتیرانی‌ها نشان می دهد که ظرفیت بزرگ ترین شرکت حمل ‌و نقل نفتی جهان، بیش از 13 میلیون تن است، در حالی که ظرفیت شرکت ملی نفتکش به مراتب بیشتر از این میزان است.

وی با بیان این که «از سال 2009 میلادی تاکنون، رکود بسیار شدیدی در حمل ونقل دریایی و صنایع وابسته در جهان حاکم بوده است» اضافه کرد: از این رو مدیریت مباحث مجموعه‌ های درگیر با حمل ‌و نقل دریایی بسیار دشوار است.

صفایی، با بیان این که «درآمدهای مربوط به حمل ‌و نقل دریایی در سال‌های اخیر در همه کاهش پیدا کرد» گفت: در سال‌های 2007، 2008 و اوایل 2009 افزایش چشمگیری را در کرایه ‌های حمل و نقل دریایی شاهد بوده‌ایم.

به گفته مدیرعامل نفتکش ایران، درآمد روزانه این شرکت در سال 2008 میلادی، حدود 250 هزار دلار بود، در حالی که در سال‌های 2012 و 2013 میلادی، این درآمد به یک دهم (25 هزار دلار) کاهش یافته است که در حوزه کانتینری و کالای فله نیز تقریبا به همین شکل است.

مدیرعامل نفتکش با بیان این که «در حال حاضر شرکت ملی نفتکش از 95 درصد ظرفیت خود استفاده می‌کند» افزود: در حال حاضر بیش از 75 درصد از دریانوردهای شرکت ملی نفتکش ایرانی هستند، البته ما برای تامین تمام نیازها همچنان به افسران دریایی کشور نیاز داریم.

وی اضافه کرد: ما به عنوان یکی از دو شرکت مهم ایرانی حاضر در این عرصه تمام سعی خود را می کنیم که راندمان ایران در بازارهای جهانی را بالا برده و صادرات کالاهای نفتی کشور را در بهترین شرایط منتقل کنیم.

صفایی درباره وضعیت بیمه کشتی‌های نفتکش‌ها پس از لغو تحریم ‌ها گفت: در حال حاضر شرکت‌های بیمه داخلی در این حوزه فعال هستند و خوشبختانه با ارتباطات خوب بین المللی برقرار شده در طول سال‌های گذشته هیچ مشکل خاصی دراین زمینه وجود ندارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.