بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ چند پیشنهاد برای قیمت حامل‌های انرژی

نگاه توسعه‌ای به شهرهای کوچکتر توام با توسعه اقتصادی و اجتماعی و توسعه شهرها براساس موازین صحیح شهرسازی و اجتناب از سرمایه گذاری‌های جدید در تهران و سوق دادن آنها به شهرستان‌ها و مقدمات ایجاد مهاجرت معکوس با رویکرد رفتن به مناطق سالم و با اقتصاد و توسعه پایدار نیز اقدام دیگری است که می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

چند پیشنهاد برای قیمت حامل‌های انرژی
تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل پیشنهاد داد به‌جای افزایش قیمت حامل‌های سوخت به صورت شوک یکباره، مطالعات و اقدامات زیربنایی صورت گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، ولی‌الله گل‌میرزایی در یک گروه مجازی حمل‌ونقلی نوشت: یکی از این اقدامات می‌تواند کم کردن تقاضا برای جابجایی‌های کاذب و غیر مفید باشد.

وی در توضیح این مطلب گفت: برای مثال از طریق توسعه خدمات رسانی الکترونیک می‌توان جابجایی بسیاری از کارکنان دولت و مردم سرگردان را کاهش داد.

وی ادامه داد: کاهش جابجایی می‌تواند کاهش تقاضای سوخت را در برداشته و می‌توان این صرفه‌جویی را در بازارهای جهانی به قیمت مناسب به فروش رساند و ضمن عدم فشار به مردم درآمد بیشتری برای مردم کسب کرد.

گل‌میرزایی خاطر نشان کرد: جایگزینی مشاغل کاذبی مثل مسافرکشی با خودرو وموتور با سایر مشاغل مثل رستوران‌داری و فعالیت‌های گردشگری و مباحث مربوط به طراحی‌های نرم افزاری و....نیز می‌تواند یکی دیگر از این اقدامات باشد.

این کارشناس افزود: توسعه وتعمیق بخشی به مهارت‌های حرفه‌ای با استفاده از ارزان‌ترین راهکارها و دسترسی ارزان  به تجربیات و فناوری‌های خریداری شده در داخل وخارج و سمت وسو گیری به بومی سازی فناوری، استفاده از همه امکانات دولتی و عمومی و شکستن انحصارات علمی وصنعتی و توسعه آموزش‌های منسجم الکترونیکی به‌صورت ارزان و برای همه مردم نیز از دیگر اقداماتی است که می‌توان در این زمینه انجام داد.

وی تاکید کرد: توسعه امکانات عمومی حمل‌ونقل و احیای دوباره سرویس‌های عمومی ادارات و شرکت‌ها و مطالعه مناسب برای جابجایی ادارات و شرکت‌ها و مناسب‌سازی و اقتصادی سازی بار ترافیکی نیز اقدام دیگری است که در این زمینه پیشنهاد می‌شود.

به گفته وی نگاه توسعه‌ای به شهرهای کوچکتر توام با توسعه اقتصادی و اجتماعی و توسعه شهرها براساس موازین صحیح شهرسازی و اجتناب از سرمایه گذاری‌های جدید در تهران و سوق دادن آنها به شهرستان‌ها و مقدمات ایجاد مهاجرت معکوس با رویکرد رفتن به مناطق سالم و با اقتصاد و توسعه پایدار نیز اقدام دیگری است که می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

گل‌میرزایی گفت: توسعه صنعت ریلی و برقی‌سازی آنها در اتصال همه شهرها به خصوص شهرهای درحال توسعه نیز می‌تواند راهکار دیگری باشد که می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.