بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

کارمزد عرضه کنندگان سوخت کافی نیست

تین نیوز | رییس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه به جای کارمزد باید به عرضه کنندگان سوخت، حق العمل کاری پرداخت شود، گفت: میزان افزایش کارمزد جایگاه داران عرضه کننده سوخت کافی نیست و آنان نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند.

 بیژن حاج محمدرضا اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس، از ابتدای سال 1392 باید شیوه اخذ کارمزد در جایگاه های عرضه سوخت، تغییر کرده و حق العمل کاری جایگزین آن شود.
 
وی با بیان این که، بر اساس حق العمل کاری، باید درصدی از ارزش هر فرآورده نفتی به عنوان حق العمل توسط جایگاه های عرضه اخذ شود ادامه داد: البته مجلس تعیین میزان حق العمل کاری جایگاه داران را به تصمیم شورای اقتصاد موکول کرده بود که این شورا نیز به این موضوع توجهی نکرد.
 
وی گفت: در جلسه اخیر شورای اقتصاد به جای حق العمل برای جایگاه داران، کارمزد جدیدی تعیین شد که با نیازها و هزینه های جایگاه ها همخوانی ندارد.
 
رییس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور خاطر نشان کرد: کارمزدهای در نظر گرفته شده نیز به دلیل جریمه و سایر هزینه ها معمولا پرداخت نمی شود.
 
حاج محمدرضا با بیان اینکه پیشنهاد سندیکای جایگاه داران برای حق العمل کاری، 25 درصد ارزش هر فرآورده است اظهار داشت: به عنوان مثال برای بنزین یارانه ای 400 تومانی، 100 تومان حق العمل توسط جایگاه ها دریافت می شود.
 
وی گفت: البته قرار نیست که حق العمل جایگاه ها را مردم پرداخت کنند و دستگاه های مسوول دولتی آن را به جایگاه ها می پردازند.
 
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر 11 جایگاه در کمربندی تهران تعطیل شده است، اظهار داشت: در صورت بی توجهی به خواسته های این صنف، جایگاه های بیشتری نیز تعطیل خواهند شد.
 
به گفته محمدرضا مظلومی، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، با تصویب شورای اقتصاد نرخ کارمزد بنزین به ازای هر لیتر فرآورده 350 ریال برای کلانشهر تهران و 290 ریال برای دیگر کلانشهرها در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.