بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

اخذعوارض دوبرابری از کامیونهای ایرانی توسط ترکیه / دستگاه دیپلماسی ورود کند

تین نیوز | رئیس کمیته حمل و نقل مجلس، گفت: وضع 50 یورو عوارض برای کامیون‌های ایرانی توسط ترکیه بر خلاف توافقنامه امضاشده بین دو کشور است و می طلبد دستگاه دیپلماسی برای حل این مشکل ورود کند.
 
احمد جباری  درباره اقدام غیر منتظره کشور ترکیه در وضع 50 یوروعوارض برای کامیون‌های ایرانی از ابتدای این هفته، گفت: سال 58 بین ایران و ترکیه توافقنامه دو جانبه در حوزه حمل و نقل جاده ای امضا شد و به تصویب پارلمان دو کشور هم  رسید و این توافقنامه یک قانون بین کشوری است.
 
نماینده مردم بستک،بندرلنگه و پارسیان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون فوق اگر کامیونهای ترکیه در ایران تردد داشته باشد یا بالعکس، هر دو کشور اجازه دارند  به صورت توافقی در سه مورد عوراض دریافت کنند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: یک بخش از این عوارض به تردد در آزادراه ها و بزرگراه ها، بخش دوم به تردد در جاده های اصلی و بخش سوم  به عوارض مابه التفاوت سوخت  مربوط می شود که کامیونهای ترکیه و ایران باید پرداخت کنند.
 
جباری ادامه داد: چون در کشور ما سوخت ارزان است مابه التفاوت آن از کامیونهای ترکیه ای دریافت می شود اما از آنجایی که قیمت سوخت در  کشور ترکیه گران است،  کامیونهای ایرانی که در ترکیه تردد می کنند فقط موظف به پرداخت عوارض جاده ای که به صورت توافقی تعیین شده هستند.
 
وی با یادآوری اینکه اخیرا کامیونهای ایرانی عرصه را برای رقابت کامیونهای ترک تنگ کرده اند، گفت: از آنجایی که ایران در حوزه حمل و نقل ریلی پیشرفت پرشتابی داشته است، کشور ترکیه برای کنترل این وضعیت به صورت غیرمنتظره و بر  خلاف توافقنامه ای که بین دو کشور امضا شده، از کامیونهای ایرانی که در ترکیه تردد دارند با دو برابر افزایش، عوارض دریافت می کنند.
 
رئیس کمیته حمل ونقل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت عوارض با دوبرابر افزایش از کامیونهای ایرانی تووسط کشور ترکیه زمینه ساز اختلاف بین دو کشور شده است، افزود: می طلبد  دستگاه دیپلماسی برای حل این مشکل و اختلاف پیش آمده  ورود جدی داشته باشد.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.