بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ فاصله ایران با استانداردهای کمی و کیفی جایگاه های سوخت در کشور

◄ فاصله ایران با استانداردهای کمی و کیفی جایگاه های سوخت در کشور

تین نیوز | با فعالیت نزدیک به ٢٢٤ باب جایگاه عرضه گازطبیعی فشرده در سراسر کشور، ٩ درصد تعهدهای پیش بینی شده این بخش در برنامه پنجم توسعه، محقق شده است. این گفته مدیر طرح جایگاه شرکت CNG شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در حالی در سایت های خبری منتشر شد که بر اساس اطلاعات قرار بود طبق استاندارد جهانی هر 1000 خودرو از یک جایگاه سوخت در کشور برخوردار شوند اما درخصوص تحقق این امر هنوز نکات فراوانی مطرح است.
 
در این رابطه بیژن حاج محمدرضا، رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه احداث جایگاه سوخت CNG در کشور تابع شرایط خاصی است، تصریح کرد: با توجه به کثرت خودرو پایه گاز سوز در کشور و سیاست شرکت پالایش و پخش، باید در کشور برای هر 1000 خودرو یک جایگاه سوخت احداث شود اما در حال حاضر تقریبا برای حدود یک میلیون خودرو در ایران یک جایگاه وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه با ازدیاد برودت هوا در مناطق سردسیر کشور حدود 80 درصد جایگاه های سوخت از مدار خارج شده و تعداد باقی مانده نیز با افت فشار گاز از سرویس دهی مناسبی برخوردار نخواهند بود.

حاج محمد رضا، توسعه کیفی جایگاه های CNG را متناسب با توسعه کمی آن قابل اهمیت دانست و گفت: کیفی سازی ایستگاه های سی ان جی از مهمترین اولویت های در دستور کار به شمار می رود که متاسفانه با توجه به هزینه گزاف آن، جایگاه داران کمتر فرصت پرداختن به آن را پیدا می کنند.

این فعال بخش CNG کشور با اشاره به این نکته که ساخت 150 جایگاه سوخت در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: طبق پیش بینی ها 50 جایگاه از این تعداد در شهر تهران احداث خواهند شد اما در حال حاضر دغدغه انجمن جایگاه داران مسیر خط لوله گاز رسانی به جایگاه ها است که قدمت آن به پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد.

رییس جایگاه داران سوخت CNG کشور در پایان گفت: اعمال تحریم ها علیه ایران و کاهش حمایت دولت از جایگاه داران موجب شده تا بسیاری از فعالان این بخش در دو حوزه بنزین و گاز انگیزه خود برای ادامه فعالیت را از دست بدهند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.