بازدید سایت : ۳۱۴۹۴
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

◄ میزان اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری ایران

◄ میزان اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری ایران

تین نیوز | معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری ایران معادل 300 بشکه در روز است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از پنجمین کنفرانس منطقه ای تغییر اقلیم که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است، پیروز حناچی، اظهار داشت: ایران، جایگاه مناسبی در رنکینگ جهانی تغییرات اقلیمی و مصرف انرژی ندارد و این مساله با توجه به میزان تولید ناخالص ملی به شیوه مدیریت باز می گردد.

وی افزود: میزان اتلاف انرژی کشور در بخش خانگی و تجاری حدود 300 بشکه در روز است که باید در اولویت قرار گیرد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه با اشاره به آمارهای جهانی بیان داشت: رشد تولید ناخالص ملی در جهان در سال 2050 نسبت به 2010 دو برابر خواهد شد که سهم قاره آسیا در این میان به 30 درصد خواهد رسید. همچنین جمعیت جهان تا سال 2050 به 9 میلیارد و 100 میلیون نفر خواهد رسید که 60 درصد این تعداد در قاره آسیا مستقر خواهد شد و تعداد کلان شهرهایی با جمعیت بالای 10 میلیون نفر به 22 عدد خواهد رسید.

حناچی تصریح کرد: تمام این آمار و ارقام علائم هشدار دهنده ای هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به راهکارها و تجربه های جهانی در خصوص مراقبت های زیست محیطی و جلوگیری از تغییرات اقلیم یا کاهش سرعت تاثیر گذاری آن بر شهرها خاطرنشان کرد: یکی از تجربه های موفق جهانی در این مورد پروژه 3R کشور ژاپن با هدف مدیریت پسماند، کاهش و جلوگیری از استفاده از مواد تجدید ناپذیر بوده است. 

وی در پایان یادآور شد: سالانه عمر مفید طبعیت در حال تخریب است. لذا برای سیاست گذاری و اجرای پروژه هایی همچون 3R نیاز به فرهنگ سازی، پی ریزی مجدد نظام اجتماعی و  توجه به سبد زندگی جامعه است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.