◄ خط ریلی چابهار-زاهدان چقدر پیشرفت فیزیکی داشته است؟
راهآهن چابهار-زاهدان شامل ۸ قطعه است که ۴ قطعه از آن به طول ۳۱۰ کیلومتر از چابهار تا ایرانشهر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی ۴ قطعه دیگر هم درمجموع کمتر از ۳۰ درصد است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی خط ریلی چابهار-زاهدان خبر داد.
به گزارش تیننیوز، باقر کرد گفت: مسیر ریلی چابهار- زاهدان بهعنوان یکی از مهمترین و اقتصادیترین طرحهای ریلی به طول ۶۱۰ کیلومتر از سال ۸۹ آغازشده و باوجود روند کندی که دارد ۳۰ پیشرفت فیزیکی داشته است.
او درباره جزئیات این طرح گفت: راهآهن چابهار-زاهدان شامل ۸ قطعه است که ۴ قطعه از آن به طول ۳۱۰ کیلومتر از چابهار تا ایرانشهر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی ۴ قطعه دیگر هم درمجموع کمتر از ۳۰ درصد است.
کرد درباره هزینه این پروژه گفت: عملیات احداث ۴ قطعه دیگر مسیر ایرانشهر- زاهدان تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار از منابع داخلی هزینه داشته است و حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار دیگر نیز برای آن اعتبار نیاز است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در مسیر ریلی چابهار به ایرانشهر ۶۶ پل بزرگ ۱۰۰ تا ۵۰۰ متری، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۴ ایستگاه و ۷۲۲ آب رو پیشبینیشده که با سرعت خوبی در حال ساخت است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۵۷ نفر نیروی انسانی و ۶۰۶ دستگاه ماشینآلات سبک و سنگین در این طرح ملی مشغول کار هستند.