بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ عیسی کلانتری: هامون، دیگر هامون نمی‌شود

معاون رئیس‌جمهوری احیای تالاب بین‌المللی هامون را در کوتاه‌مدت از اولویت‌های استان اعلام کرد و گفت: مردم باید قبول کنند که هامون دیگر آن هامون پر آب سال‌های گذشته نخواهد بود.

عیسی کلانتری: هامون، دیگر هامون نمی‌شود
تین نیوز

معاون رئیس‌جمهوری احیای تالاب بین‌المللی هامون را در کوتاه‌مدت از اولویت‌های استان اعلام کرد و گفت: مردم باید قبول کنند که هامون دیگر آن هامون پر آب سال‌های گذشته نخواهد بود.

‌به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری در نشست کارگروه احیای تالاب هامون و مقابله با گردوغبار سیستان و بلوچستان گفت: دیپلماسی آب با کشور افغانستان باید جدی شود و برای تامین افزون بر 820 میلیون مترمکعب آب از آن سوی مرز در سیستان نباید برنامه‌ریزی کرد.

او به لزوم توجه به معیشت مردم تاکید کرد و گفت: در سیستان دیگر کشاورزی نمی‌تواند تامین کننده معیشت کل باشد زیرا آبی وجود ندارد و نخواهد داشت.

کلانتری تصریح کرد: احیای تالاب بین‌المللی هامون در کوتاه‌مدت از اولویت‌های سازمان محیط زیست کشور است.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: با وجود کاهش بارندگی‌ها، در برنامه ششم توسعه تصویب می‌شود که در زمینه تولید محصولات کشاورزی 95 درصد خودکفا شویم یعنی 35 و نیم میلیارد مترمکعب آب اضافی باید در کشور مصرف شود که این آب از کجا باید تامین شود.

کلانتری با اشاره به مشکلات تالاب بین‌المللی هامون و مشکلات مردم منطقه سیستان گفت: مهم‌ترین اقدام در این حوزه برای رفع مشکل اصلاح ساختار مدیریت است یعنی برنامه‌های تمامی نهادها و سازمان‌ها در قالب مدیریت یکپارچه عمل شود.

او گفت: کشور درگیر مشکل خشکسالی است که بدترین آن در سیستان و بلوچستان رخ داده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.