رسیدگی به تخلف ۲۳۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی در سیستان وبلوچستان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: تخلفات ۲۳۰ راننده و ۱۸۰ شرکت حمل و نقل عمومی این استان از ابتدای امسال تاکنون مورد رسیدگی قرار گرفته است.
ایوب کرد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر و تعداد ۱۵ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر، تشکیل شده است.
وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز شد آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در خصوص عمدهترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ نیز گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان را از عمدهترین تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جادهای استان بوده است.
کرد تصریح کرد: عنایت به لزوم ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای کاربران جاده ها به ویژه استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای و با توجه به سهم عمده جابجایی بار از طریق جاده ها در کشور، کاهش تخلفات مربوطه از طریق افزایش نظارت و رسیدگی به آنها، از دغدغه های مهم و اساسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور به شمار می رود.
وی در پایان با اشاره به فواید استفاده از فناوری های نوین در ارتباط و تعامل دو طرفه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: شهروندان عزیز می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به ادارات و نمایندگی های تابعه این اداره کل در شهرستان های استان، از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ و یا تماس با سامانه ۱۴۱ و یا از طریق سیستم «شهراه»، هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت را به این اداره کل منعکس نمایند.