بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

پیشرفت ۷۰ درصدی راه آهن چابهار زاهدان/ ۲۰ کیلومتر از اراضی راه آهن رشت آستارا تملک شد

در صورت تخصیص منابع مورد نیاز اواخر امسال یا اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره برداری است.

پیشرفت ۷۰ درصدی راه آهن چابهار زاهدان/ ۲۰ کیلومتر از اراضی راه آهن رشت آستارا تملک شد
تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی راه آهن چابهار زاهدان خبر داد و گفت: در صورت تخصیص منابع مورد نیاز اواخر امسال یا اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه آزادراه ها در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی راه آهن رشت آستارا گفت: در این پروژه دو مقوله هم زمان مد نظر قرار دارند که اصلی ترین مسأله بحث تملک اراضی است و در وظایف شرکت ساخت قرار دارد.

خطیبی افزود: همچنین موضوع دیگر مذاکرات با طرف روسی است که منوط به پیشرفت اقدامات ژئوتکنیک است و هفته آینده این آمادگی وجود دارد که مراحل تکمیل مطالعات انجام شود. اخیرا ۱۲۰ نقطه ارائه شده که باید مورد مطالعه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: پیش از قصد وام برای راه آهن رشت آستارا، استجازه نفتی را داشتیم و این فرصت برای هر دو فراهم است و برای تملک مسیر از محل استجازه استفاده می کنیم که به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. هم اکنون حدود ۲۰ کیلومتر از اراضی تملک شده و حدود ۳۰ کیلومتر از سایر اراضی ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خطیبی با اشاره به میزان پیشرفت راه آهن چابهار زاهدان نیز گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده میزان پیشرفت این پروژه به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و قسمت باقیمانده پروژه به بیش از۲۰ همت نیاز دارد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن افزود: منطقه خاش به ایرانشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و اواخر امسال یا اوایل سال آینده در صورت تخصیص منابع به بهره برداری می رسد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.