بازدید سایت : ۴۴۵۱۴

راه کوهستانی کاجو به قصرقند در منطقه بلوچستان بازگشایی می شود

۷۰۰ میلیارد ریال برای بازگشایی راه کوهستانی کاجو قصرقند منطقه بلوچستان تخصیص یافت.

راه کوهستانی کاجو به قصرقند در منطقه بلوچستان بازگشایی می شود
تین نیوز |

نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای بازگشایی راه سخت گذر و کوهستانی کاجو قصرقند تخصیص یافت که امیدواریم بزودی این مسیر بعد از ۵۰ سال انتظار مردم بصورت کامل بازگشایی و همراه با ساخت پل و ابنیه فنی آسفالت و افتتاح شود.

 

به گزارش تین نیوز، محمدانور بجارزهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع توسعه روستایی به جاده کاجو تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی وعده داده که در سال ۱۴۰۴ برنامه ای ویژه برای این مسیر اجرا خواهد شد و کار بازگشایی آن بسرعت انجام می شود.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر اهالی کاجو در ۲۶ روستا چشم انتظار بازگشایی ۳۰ کیلومتر و آسفالت آن همراه با پل و ابنیه فنی هستند و چنانچه این جاده تکمیل شود قصرقند به بخش کیشکور سرباز و همچنین از طریق بخش آهوران به ایرانشهر متصل می شود.

وی افزود: همچنین ۷۶ روستا با ۲۲ هزار نفر از اهالی بخش تلنگ به مرکز قصرقند راه ارتباطی ندارند و برای انجام کارهای اداری باید سه شهرستان چابهار، کنارک و نیکشهر را با حدود ۳۰۰ کیلومتر مسیر دور بزنند تا به قصرقند برسند.

بجارزهی با تاکید بر آسفالت ۲ هزار کیلومتر راه خاکی ۶ شهرستان حوزه انتخابیه چابهار و ساخت ۲۱ هزار پل، ابنیه فنی و آبنما، گفت: متاسفانه در حوزه راه بیشترین مشکلات را داریم و شاهد سالانه کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان در تصادفات جاده ای هستیم.

وی بیان کرد: بارندگی و طغیان رودخانه کاجو علاوه بر بستن مسیر قصرقند - تلنگ - کاجو راه ارتباطی ۴۲ روستا در محدوده حاشیه رودخانه کاجو، پایین دست دهستان حمیری ساربوک و محدوده عزیز آباد تا کلمت، بگ و هزاره ای تا محدوده سد زیردان و دپ و سارتاپ را نیز قطع می کند و مردم برای تردد از ماشین آلات سنگین نظیر لودر استفاده می کنند و تنها راه، تکمیل پل بر روی رودخانه است.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ۲۶ روستای کاجو قصرقند بیش از ۵۰ سال در انتظار تکمیل و آسفالت حدود ۳۰ کیلومتر راه خاکی هستند و تا کنون فقط در گردنه وحشتناک روستای جنگل ۱۸ نفر در اثر واژگونی خودرو فوت و ۹۳ نفر زخمی شده اند.

وی ادامه داد: برای برون رفت از مشکلات بایستی در بازگشایی و ساخت راه دسترسی و آسفالت راه روستاهای بالا دست کاجو (بخش مرکزی) با جمعیتی بیش از هفت هزار نفر تسریع و همچنین ساخت پل بر روی رودخانه کاجو در محدوده روستای حمیری، روستای جنگل و چندین جای دیگر مسیر رودخانه کاجو تا روستای میرچ و پتهک و ادامه آن تا روستای گو و متسنگ ساخته شود.

بجارزهی افزود: روستاهای محدوده رودخانه کاجو از نزدیکی سد زیردان تا هزارهای، حمیری، عزیزآباد، منطقه کوشاتها، شادیگور، جنگل و تا دهیرک و پتهک راه دسترسی مناسبی ندارند و مسیر جاده آنها از بستر رودخانه می گذرد و با کمترین بارندگی و جاری شدن سیلاب این جاده بسته می شود و خدمات رسانی تنها از طریق هوایی امکان پذیر است.

وی گفت: شهرستان قصرقند ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد و راه بیشتر روستاهای محدوده کاجو در مسیر رودخانه است و در پایین دست چندوکان و محدوده حمیری مردم در زمان بارندگی به دلیل نبود پل بر روی رودخانه کاجو در پشت سیل می مانند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۱۰ روستای بخش ساربوک از دپ تا عزیزآباد و ۲۶ روستا از شادیگور تا پتهک و گو متسنگ حوزه کاجو تا فروکش کردن آب همچنان بسته می شود.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۴ مطالعات ساخت پل از روستای حمیری به مسیر اصلی نیکشهر- قصرقند انجام شده و پیشرفت های خوبی دارد، اظهار امیدواری کرد با سفر وزیر راه و رئیس جمهوری شاهد تکمیل و افتتاح هر چه سریعتر پل حمیری باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.