تعمیر و ورود ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ آسیب دیده به چرخه پروازی طی ۵ روز
ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هواپیمایی ایران ایر که هفته گذشته جهت چک دوره ای A-check خارج شده و در حال انتقال به آشیانه هما در فرودگاه امام خمینی (ره) بود از ناحیه انتهای یک بال با دیواره های آشیانه برخورد کرد که منجر به آسیب شد اما طی ۵ روز کاری توسط مجرب ترین مهندسین کشور در آشیانه تعمیراتی هما (به خصوص واحد سازه هواپیما) مطابق با استانداردهای ایرباس و پس از تست های مختلف هواپیما تعمیر شد و به چرخه پروازی بازگشت.
ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هواپیمایی ایران ایر که هفته گذشته جهت چک دوره ای A-check خارج شده و در حال انتقال به آشیانه هما در فرودگاه امام خمینی (ره) بود از ناحیه انتهای یک بال با دیواره های آشیانه برخورد کرد که منجر به آسیب شد اما طی ۵ روز کاری توسط مجرب ترین مهندسین کشور در آشیانه تعمیراتی هما (به خصوص واحد سازه هواپیما) مطابق با استانداردهای ایرباس و پس از تست های مختلف هواپیما تعمیر شد و به چرخه پروازی بازگشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) هفته گذشته ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هواپیمایی ایران ایر با رجیستر EP-IBD که از برنامه پروازی جهت چک دورهای A-check خارج شده و درحال انتقال به آشیانه هما در فرودگاه امام خمینی(ره) بود که به دلایل انسانی از ناحیه انتهای یک بال با دیواره های آشیانه برخورد کرد که منجر به آسیب شد.
پس از این آسیب با تأیید واحد ایمنی، هواپیما جهت بررسی و تعمیرات طی یک پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) به مهرآباد منتقل می شود و طی ۵ روز کاری توسط برترین و مجرب ترین مهندسین کشور در آشیانه تعمیراتی "هما (به خصوص واحد سازه هواپیما) مطابق با استانداردهای ایرباس و پس از تست های مختلف هواپیما را تعمیر شد که ضمن اتمام چک دورهای از دیروز ۱۵ مرداد فعال شد که هماکنون هواپیما درحال A-Check برنامهای خود است.
معاونت فنی و مهندسی به عنوان قلب تپندهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین و باسابقه ترین مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما در خاورمیانه با بهرهگیری از برترین متخصصین و مهندسین، همواره مایهی افتخار کشورمان بوده است.
اگرچه برخورد با خاطی یا خاطیان این رخداد ضرورت دارد و بایستی با تمهیدات بیشتری از آن جلوگیری کرد، اما متأسفانه هفته گذشته پس از این حادثه هجمه زیادی علیه ایرلاین ملی کشور صورت گرفت به طور مثال قیمت این هواپیما را ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کردند درحالی قیمت واقعی "نو" در زمان تولید کمتر از یک سوم است و یا با استناد به یک عکس، این حادثه بسیار سنگین بازتاب داده شده بود درحالی که هواپیما طی ۵ روز طبق برنامه تعمیر شد و به چرخه پروازی بازگشت.
شما اینقدر مهندسین مجرب در آشیانه تعمیراتی هما دارید دلیل زمینگیری 90 درصد ATRها چیه؟چرا پرنده های با عمر کمتر از شش سال باید زمینگیر باشن؟